Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '09

 
Kategori
Haber
 

Obama yemin töreni canlı yayında

Obama yemin töreni canlı yayında
 

Obama'nın yemin töreni TRT'den canlı yayınlandı


Dün akşam ABD'nin yeni başkanı Obama'nın yemin töreni, TRT başta olmak üzere ulusal kanalların büyük çoğunluğunda canlı yayınlandı. Ne de olsa başkanımız yemin ediyordu. Canlı olarak izlemesek ayıp olurdu. Pes doğrusu dedim... Akşam haberlerini izlerken, büyük bir şok geçirdim. İzlediğim kanal haberleri yarıda kesip ABD'ye canlı bağlantı yapmış, yeni ABD Başkanı Obama'nın yemin törenini yayınlamaya başlamıştı. Canım sıkıldı diğer kanallara geçtim; durum aynı. Bari TRT'yi açayım dedim, ne de olsa Devlet kanalımız. İnanamadım gözlerime; TRT'de töreni canlı yayınlıyordu. TRT; Türkiye Radyo Televizyon Kurumu; Türkiye Cumhuriyeti Devleti resmi yayın organı; bakın ısrarla Türkiye diyorum; ABD demiyorum. Aklım almadı. Sanki bize ait bir törenmiş gibi tüm yayınlar yarıda kesilip, ABD Başkanı yemin töreni canlı yayınlanıyordu.

Söyler misiniz bana; hangi ABD kanalı 1 dakikalık haber haricinde Türkiye Cumhurbaşkanı'nın yemin törenini, canlı yayınını keserek yayınlamıştır. Şimdi diyeceksiniz ki kuruntu yapmayın; tüm dünya bunu izlemiştir; ABD ile Türkiye bir mi, o dünya devi sonuçta... Ben de diyeceğimki; Öncelikle kaç ülkenin kanalı canlı yayınlamıştır? Yayınlayan ülkeler hangileridir? ABD direktifinde olanlar haricinde bir ülke var mıdır? Hal böyle iken, neden bizim TV kanallarımız ABD törenini canlı yayınlarlar? Neden Rusya'nın, İran'ın, Almanya'nın değil de ABD'nin? Bana kimse biz ülke olarak direktif almayız demesin arkadaşlar... Bana ne ki ABD Başkanı'nın yemin töreninden. Ben Türkiye Cumhuriyetinde yaşıyorum ve bir mensubuyum. ABD ile vatandaşlık hukuku ile doğrudan veya dolaylı bir bağlantım yok. Sadece ABD değil, Türkiye haricinde hiç bir başka ülke ile. ABD'yi gözümüzde dev, Türkiye'yi de küçük görmek kompleksinden vazgeçelim. Atalarımız "Taş yerinde ağırdır" demişler. Doğrudur. Biz ülke ve millet olarak o kadar basit ve güçsüz değiliz. Bizi yönetenlerin düşürdükleri durumlar, bizleri küçük yapmaz. Realite bu değildir. Kendi gücümüzün farkına varalım. Millet olarak Lale Devrinden başlayan taklitçilik, hayranlık ve özenti hastalığından kurtulalım. Osmanlı'yı yıkan bu hastalıktır. Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran güç ise; Mustafa Kemal Atatürk'ün bu hastalığı kırmasıdır. Maalesef ki şimdi bu hastalık yönetenlerimizde ve medya organlarımızda hızla yayılmıştır. Habercilik gereği; sadece bir haber olarak yayınlanması gereken ABD Başkanı yemin törenini, canlı olarak ekranlarında yayınlayan başta TRT olmak üzere tüm kanalları kınıyorum...

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..