Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '08

 
Kategori
Siyaset
 

Offffff! Offffff!

Adana’da muhabir olarak çalışıyordum. ABD Konsolosluğu’nda bir basın toplantısı düzenlenmişti. Şimdi kim olduğunu tam olarak hatırlamıyorum ama sanırım ABD Büyükelçisiydi.

Toplantıda gazeteci olarak bir ben, bir de Zaman Gazetesi temsilcisi vardı. O zamanlar ABD Irak’ı işgal etmiş, kendi çapında düzenlemeler yapıyordu şimdiki gibi.

Tabi gazeteci olarak bizim üzerinde durduğumuz konu Irak’tı ve sıcak gelişmelerle ilgili bir şeyler almak istiyorduk Amerikalının ağzından. Yani kim gelmiş, kim gitmiş, orada neler yapılmak isteniyor, işgal ne zaman sona erecek gibi sorular soruyoruz, o da yanıtlıyor.

Adam sonunda dayanamadı, “Siz bırakın, Irak’ı falan, ben size BOP’u anlatayım” dedi, başladı uzun uzadıya anlatmaya.

İşte o zaman öğrendim ben BOP denilen Büyük Ortadoğu Projesi’ni. Ve o günden bu yana günübirlik olan olaylara hiç önem vermiyorum. Biliyorum ki şu an yaşanan her şey BOP’a perde, BOP’a kılıf, BOP’un önünü açmak için bir bahaneler zinciri.

Amerikalı’nın verdiği bilgiler arasında hafızamda kalan en önemlisi 5 bin Irak’lının ABD’ye götürülüp, orada eğitildikten sonra tekrar ülkelerine BOP doğrultusunda insanları eğitmek üzere öğretmen olarak getirilecek olmasıydı. İnsanlar ABD ideolojileri doğrultusunda eğitilecek ve yeni nesil öyle yetişecekti Ortadoğu için. Ve bu projeye tüm Ortadoğu ülkeleri dahildi. Proje kapsamında neler yapılacağını tek tek saydı Amerikalı. Yani biz de dahil olmak üzere ABD, Ortadoğu’da kendi menfaatleri doğrultusunda bir projeyi hayata geçirmek için, adım atmış, çeşitli kılıf ve bahanelerle bunu adım adım uyguluyordu. Bize de sadece önümüze konulanları yemek düşüyordu.

Sonra kendi kendime düşündüm. ‘Biz ne yapıyoruz?’ diye.

Onlarca ülke bir kuklacının elinde oyuncak olmuş, bir sağa bir sola kıvırıp duruyor ve bir şeyler yapıyormuş gibi görünseler de aslında kuklacı nasıl isterse öyle yapıyorlar.

Irak’a girmekmiş, çıkmakmış, teröristleri etkisiz kılmakmış, partilerin kavgası, askerle polemiği, amaaaaannnnnnn! Geç bunları, adam Melahat’ı’ saldalla geziye çıkarmış, ay ışığında serenad yapıyor, Sam Amca BOP’u elinden tutmuş Ortadoğu turuna çıkmış, biz elma şekeri yalamakla meşgulüz…

Offff! Offff!

 
Toplam blog
: 121
: 1472
Kayıt tarihi
: 23.08.07
 
 

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Bölümü mezunuyum. 28 yıllık g..