Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '12

 
Kategori
Çocuklar ve ilkler
 

Oğluma Mektup

Oğluma Mektup
 

Sevgili bebeğim,

Şu anda karyolanda masum masum uyuyorsun. Pembe yanaklarını, hafifçe aralanmış minik ağzını ve yumuk ellerini izliyorum. Gözüm hep üzerinde, her halinle aklımdasın.

Annen şimdiye kadar çok güzel bir hayat yaşadı. Yedi, içti, gezdi, tozdu… Mutlu günleri ve zor günleri oldu. Oynadı, okudu, iş sahibi oldu. Evlendi, eş sahibi oldu. Sıkıldığı, bıktığı, üzüldüğü zamanları olsa da hayatı, yaşamayı çok sevdi. Hayatı bazen eleştirdi ama kendisi de mükemmel olmadığı için çoğunlukla olduğu gibi kabul etti. İnsanlar anneni mutlu etti oğlum. Yaşam anneni mutlu etti. Yaşamın seni de en az benim kadar mutlu etmesini diliyorum.

Henüz çok bebeksin. Hayatın sütten, uykudan, kakadan oluşuyor. Ne güzel! Kaygısızsın. Dünyanın merkezindesin. Sorumluluksuz yaşantının rahatlığını büyüyünce anlayacaksın. Annen ve baban senin her ihtiyacını karşılamak için burada. Sen bizim için bu hayattaki herşeyden önce gelirsin. Senin güvenli ve mutlu bir ortamda yetişmen için elimizden geleni yapacağız.

İleride büyüyeceksin. Bir delikanlı olacaksın. Biz şimdi laptoplarla, cep telefonları ile oynarken, sen kimbilir nelerle meşgul olacaksın. Belki bizim fikirlerimizi beğenmeyeceksin. Seni anlamadığımızı, zamanın değiştiğini söyleyeceksin. Biz de senin yaşında iken kendi anne babamız hakkında öyle düşünüyorduk. Ne kadar öfkelensen de bizi hor görme, ağzından kötü söz çıkmasın oğlum. Kendim de anne olduktan sonra anladım ki; uykusuz geçen yüzlerce geceden sonra, sana süt vermek için saçlarımı döktükten sonra, kendim için alışverişe çıkıp, sana elbiseler alarak döndükten sonra, senden hiçbir şey değil, ama, beni ve babanı saymanı bekliyorum oğlum.

Oku oğlum. Önce güzel okullarda oku. Sonra da seni mutlu eden güzel bir meslek sahibi ol. Sevdiğin işi yap. İşin ailenden sonraki en büyük mutluluk kaynağındır. Hayallerini, hedeflerini gerçekleştirmek için uğraş. Hangi mesleğe sahip olursan ol, ama boş insan olma. İşin belki sana çok büyük paralar kazandırmayabilir. Önemli olan kimseye muhtaç olmadan yaşayacak kadar para kazanmaktır. Para önemli değildir. Paranın esiri olma. İşini kazancına göre belirleme. Parayı sadece istediklerine ulaşmak için bir araç olarak kullan.

İleride özel bir arkadaşın olacak. Belki de evlenmek isteyeceksin. Beraberliklerini ve evliliğini karşılıklı saygı, sevgi ve hoşgörü üzerine kur oğlum. Bu sözler sana klişeleşmiş gibi gelebilir ama bu sözlerin ardında yatan anlamları düşün. Eşinin karakteri sana benzeyebilir ya da senden tamamen zıt olabilir. Önemli olan hayati konulardaki fikirlerinizin birbirine uymasıdır. Bu konulardaki fikirleri seninle çelişen bir insanla, değişeceği umudu ile, hayatını birleştirme oğlum. Mutsuz olursun. Ayrıca evleneceğin insanın ailesini de tanı. Güzel değerlere sahip bir aile yapısından çıkan bir insanla evlenirsen daha mutlu olursun.

Daha sonraki yıllarda sen de belki çocuk sahibi olacaksın. Çocuğun olduğunda, tıpkı bizim gibi, anne-babanı daha iyi anlayacaksın. Onlara olan saygın ve sevgin gün geçtikçe artacak. Yaşantın ne kadar yoğun olsa da, işinin ya da ailenin sorumlulukları ne kadar vaktini alsa da yaşlandığımızda bizleri unutma çocuğum. Sen 60 yaşına da gelsen bizim çocuğumuz olacaksın. Hastalansan, bir yerin acısa, bizim de içimiz acıyacak. Bize her zaman gelebilirsin, her konuyu bizimle konuşabilirsin.

Uyu bebeğim. Daha bu konuları düşünmene seneler var. Annen sadece seni seyrederken duygulandı. Seni çok seviyorum benim canım bebeğim…

Diğer yazılarım için>> http://www.bebekveben.com

Facebook>> Bebek ve Ben

Twitter>> Bebek_ve_Ben

 
Toplam blog
: 143
: 7266
Kayıt tarihi
: 19.09.11
 
 

Merhabalar! Adım Tanla. Dijital tasarımcıyım. Eşim Kuzey ve küçük oğlum Can'la beraber dünyayı ke..