Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '10

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrenciye cep telefonu ne zaman alınmalıdır?

Kişisel gelişim kitaplarının önerilerinden biri de, her gün kendine iyilik yaptır. İnsanlar ayağına kadar gelen faydalı bilgiden uzakta kalıyorsa biraz düşünmeliyiz. Kendini yetiştirmiş, alanında kitap yazmış, ülkemiz sınırlarının dört bir yanını yakinen tanıyan, ilim adamını dinlemekten daha değerli zenginlik olmaz.

Bizim bilmemiz gereken, mutlak bilgilerden o kadar uzağız ki, bunu her şartta ve her mekânda görmekteyiz. İnsanlarımızın gayesi olmadıktan sonra isterseniz ilçenin en güzide okuluna yönetici atayın. Tasası olmayan, insan rahatını bozmaz. Asıl o rahatlık ona batması gerekirken maalesef bilginin kaynağını bilmeyenlere ne anlatılır ki… İlçemize geleceğini duyduğumda sen büyük adamsın dediğim, gerçekten insan sevgisiyle dolu, bu zamanda fedakâr insan yoktura inadına Erzurum‘dan kalkıp Burdur’un bir ilçesinde seminer vermek deyin, konferans vermek deyin Fatih Kalkınç Bey geliyorsa bilgisini paylaşmak, çocuklarımız için, bu insana, ilim adamına helal olsun denir. Amaç daha başarılı öğrenciler, daha hoşgörülü veliler için.

Bahsettiğim ilim adamı Dr. Fatih Kalkınç’tır. Fatih Kalkınç'ın en önemli özelliği anlattıklarını uygulayan bire bir öğrencinin içinde yaşayan eğitimcidir. Fatih Kalkınç Bey gelmesiyle birlikte ilçemizin eğitim ve öğretim adına pozitif enerji yaymıştır. Söylediklerinin etkisi yaşadığı içinde hemen görülmektedir. Kitaplarını imzalarken yanındaydım. Kitap imzalatmaya gelen öğrencilerle kurmuş olduğu diyalogdan analdım ki, yaşıyor ki, söylüyor dedim. Öğrenciye sorarken, öğrenci hocam söz bundan sonra cep telefonumu evimizin girişine koyacağım, babama teslim edeceğim dedi.

Öğrencilerin ebeveynine önemli tavsiyelerde bulundu Sayın Kalkınç Bey. Cep telefonuyla öğrencinin başarısının yüzde yirmi beş olumsuz etkileyeceğini anlattı. Bir saatte altmış mesaj alan bir öğrenci başarılı olur mu diye sorunca? Kimse başarılı olur demedi. Sayın Kalkınç Bey kendisine başarılı olmak için müracaat eden öğrencisine der ki, gerçekten başarılı olmak istiyor musun? Öğrenci Fatih beye der ki, evet. Söz bu sefer Fatih beydedir. Cep telefonunuzu bırakmanız gerekiyor. Sekiz ay içinde yüzde yüz başarı artışıyla doksan iki netten, yüz elli bir nete ulaşmıştır öğrenci. Benim çocuğum cep telefonu istiyor dediğinde, ne cevap vermemiz gerektiğini de anlattı. Cep telefonuyla uğraşacağına öğrenci sorularla meşgul olmalı dedi. Çok doğru. Cep telefonundan uzak durması gerekenlerinde okulda, sınavda başarılı olmak isteyenlere önerilir. Cep telefonu olmayan öğrenciler başarıya ulaşmış, rüyalarını süsleyen okullarda öğrencilik yapmaktadırlar. Fakat ne acıdır ki, cep telefonuyla, mesaj işleriyle meşgul olanlar okul kazanamamışlardır. Veli bir de der ki, ben bu çocuğu dershaneye de yazdırdım, denemelere girmesi için ödeme de yaptım. En büyük yanlışla hedefe ulaşanı gören olmadı daha.

Cep telefonun en erken alınması gereken yaşta ölçüt, üniversitenin birinci sınıfıdır. Cep telefonuyla meşguliyetle yükselen ülke duyan yoktur. Ders çalışarak, kitap okumakla geri kalan ülke yoktur. Fatih Kalkınç beyin sadece konusu cep telefonu değildi. Bizim en büyük yanılgımız, yanlışımız budur. Biliyorum ki, birçok velimiz çocuğu başarılı olunca en pahalı cep telefonuyla ödüllendirdiğini sanmaktadır. Ödüllendirdiği çocuk ise ilköğretim altıncı sınıf öğrencisidir.

Cep telefonuyla ödüllendirmek çocuğumuzun başarısını engellemek olduğunun farkına vardık. Onun için diyorum ki, biz ilim adamlarına böyle mi sahip çıkacağız? Okul yöneticilerimizin, öğretmenlerimizin yüz on dakika verimli geçen etkinlikte bulunması uygun değil midir? Bizim için kalkıp taaa Erzurum’dan gelen Fatih beye binlerce teşekkür ediyorum. İlçemizin eğitimi için gelen Fatih Bey biz seni, kendimiz kabul ediyoruz. Bizi biz kadar düşündüğün için Erzurum’dan geldin. Ama ilçe de oturan bizler uzak olduğundan gelemedik affet. Biz çocuklarımızı çok seviyoruz, öğrenciler benim öz çocuklarımdır(!) İlim Çin’de de olsa almalı mıydık? Bizleri Fatih Kalkınç beyle bir araya getiren ilim denizinden faydalandıran Gölhisar Gönüllü Öğretmenler Dernek Başkanı Sayın Mehmet Atan beye, ekibine canı gönülden teşekkür ederim. Fatih Kalkınç beye ve melek annesine yürekten teşekkürler. Annesininde ellerinden öpüyorum. Fatih beye çalışmalarında da başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..