Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '12

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmenim, Canım Benim, Canım Benim...

Ana kucağından alınıp okula verilen her küçük çocuk gibi ben de bambaşka bir ortama girmenin tedirginliğini yaşamıştım.Gerçi onlardan avantajlı bir tarafım vardı.Benimle yaşıt bir kardeşle beraberdim.Ama bu,ilkokula başlayan her çocuğun yaşadığı o tarifsiz heyecan ve tedirginliği ortadan kaldırmıyor. Rahmetli babamın bizi okula yazdırdığı günü hatırlayamıyorum.Sanırım okulda çok kalmamış ve çehreleri benim için o gün kalıcı olmayacak kişilerle karşılaşmıştım.

Okul başlayıp sınıfımıza alındığımızda ilk öğretmenimiz olan Suzan Hanımı tanıdım ve hayatım boyunca da unutamadım. Ben, eğitim hayatımda ne öğrendimse,belki de yarısını O’ndan öğrendim. Burada öğretim ve eğitim arasındaki farka dikkat çekmek isterim.Öğretim hayatımız ve çalışmalarımız bilgimizi ve belleğimizi geliştirir.Bizi çevreleyen dünyayı ve varlıkları tanımamızı sağlar. Ama eğitim bu dünyada nasıl yaşamalıyız sorusuna cevaplar verir ve kişiliğimizin temelini oluşturur.Kişinin öğrenim hayatı kısa yada uzun olabilir. Ama onun insan vasıflarını özümsemesi için belirleyici olan öğrenim düzeyi değil,eğitim düzeyidir. Öğrenim hayatım uzun sürdü ve pek tabi belirli bir birikim oluşturdu.Sayısız öğretmenden ders aldım. Ama eğitimimin temelini Suzan Hanım attı.Bilgi,tutunabileceği sağlam bir zemin bulursa büyür-yeşerir ve meyvelerini verebilir. İnsan denen binanın temelini anne-babadan sonra ilkokul öğretmeni oluşturuyor bence. Suzan Hanımın bendeki emeği,bu nedenle çok önemli.

Çok bilgili bir öğretmen miydi? Bunu o günler için değerlendirmem mümkün değil ama belirleyici olmadığını düşünüyorum. Kanımca oldukça birikimli bir öğretmendi,bizi daha çok öğrenmeye ve kitap okumaya O teşvik etmişti ama hepsinden önemlisi bizleri kendi yavrusu gibi sahiplenmesi ve yetiştirmesiydi. Yani sevgisi…

Ben Suzan öğretmenin çok az kızdığını ve azarladığını hatırlıyorum.Bunu yaptığında da güzelliğinden hiçbirşey eksilmezdi. Bize sevgisini her zaman hissettirmişti ve ben hala bu sevgili kadını unutmadım. Hepimiz adeta aşıktık O’na. Her zaman sevgiyle hatırlıyorum.

Uzun zaman önce iletişimimi kaybettim kendisiyle.

Umarım hayattadır ve sağlığı-morali yerindedir.

Sizi çok seviyoruz öğretmenim.

Öğretmenler Gününüz Kutlu Olsun !

Öğrencilerini sevgiyle eğiten tüm öğretmenlere, sevgi ve saygılarımla.

 
Toplam blog
: 5
: 698
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Hukuk fakültesi mezunuyum. Özel bir şirkette insan kaynakları departmanında çalışıyorum. Hayata d..