Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '20

 
Kategori
Özel Günler
 

ÖĞRETMENLER GÜNÜ

ÖĞRETMENLER GÜNÜ

24 Kasım Öğretmenler Günü, öğretmenlik mesleğini eline alan ve bilgilerini öğrencileriyle paylaşıp, onlara okuma yazma öğretenleri onurlandırmak için çeşitli etkinliklerle kutlanan özel bir gündür. Bu yıl 24 Kasım Öğretmenler Günü Salı Gününe denk geliyor.

Türkiye'de her yıl 24 Kasım, Öğretmenler Günü olarak kutlanır. 24 Kasım 1928, Türkiye Cumhuriyeti devletinin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün "Millet Mekteplerinin Başöğretmenliğini kabul gördüğü gündür.

Öğretmenim canım benim. Öğretmenliğin en güzel örneğini verdi Nahide Çelebi. Kalp hastası olan öğrencisini Fethiye’den alıp Ankara’ya getirip ameliyat ettirdi başından ayrılmadı.Ogün halası da vefat etmişti habei getiren yakınına: "Halam vefat etti Alah rahmet eyesin cenazede bizden çok kişi var ama burada bu çocuğun hiç kimsesi yok gelemem" diye cevapladı.

O şefkatli ellerini öpmek istiyorum öğretmenim,

Sayende serpildim ilerlerdim, heceleri ezberledim,

O güzel bilgileri sayende öğrendim canım benim,

Sen anasın, sen babasın sen yarsın sevgili öğretmenim.

NAHİDE ÇELEBİ

 

.

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..