Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '13

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Öğretmenler Gününüz kutlu oldun değerli öğretmenlerimiz

Öğretmenler Gününüz kutlu oldun değerli öğretmenlerimiz
 

BEN VE ÖĞRENİLERİM FETHİYE LİSESİNDE


Eğitimin temel taşı öğretmenlerimizdir. İnsanları cehaletten kurtaran, gerçekleri önümüze seren, Ülkemizi sevmeyi öğreten Öğretmenlerimizin üstün ve gayretli çalışmalarıdır. Onlar sayesinde Medeniyetimiz gelişir, Milletimiz, milli, ahlaki, kültürel yönden daha da gelişir ve güçlenir. Öğretmenlerimiz Milli birlik ve beraberliğimizin teminatıdır. Değerli öğretmenlerimiz toplum içinde davranış, sevgi ve saygı ve görünüşleri ile örnek olurlar. Onlar çocuklarımızı yetenekleri ve idealleri doğrultusunda yetiştirmek için çaba sarf ederlerse, güzel günlere imza atarlar. Yavrularımızı umut ve hayalleri, sevgi ile besleyen onları çağdaş, uygar bir yaşama hazırlayan ve dürüstlüğü kendisine felsefe edinmiş nesiller yetiştiren sevgili öğretmenlerimizin elleri öpülür.

Eğitim üzerinde titizlikle durulan bir konudur. Eğitim sistemlerini çağın gereksinimlerine uyun olarak geliştiren toplumlar, Uluslararası arenada önemli bir yere sahip olurlar. Bu nedenle eğitim yazboz tahtası olmayacak kadar önemlidir. Çünkü Ülkelerin gelişmişlik ve saygınlık dereceleri eğitilmiş insan gücü ile yakından ilgilidir. Medeniyetimizin mimarisi fedakâr, öğretmenlerimizin Öğretmenler gününü kutlar, bu dünyadan göçen başta Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk ve öğretmenlerimize rahmet dilerim. Büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden öperim.

Bu vesile ile yazdığım daha önce yayınlanan kitabımdan alınmış şiirimi takdim ediyorum.

BENİM ADIM ÖĞRETMEN SOYADIM VATAN

İzlerim var benim güzel yurdumda,

İlk öğretmenliğim, küçük bir ilde,

Doğuda batıda güney kuzeyde,

Benim adım öğretmen soyadım Vatan…

*

Kış demeden koştum okul yolunda,

Kitaplar elimde, bilim kalbimde,

Eğitim, öğretim bütündür beynimde,

Benim adım öğretmen, soyadım vatan…

Okuldu ikinci evim, ışıklar saçtım,

Öğrencilerimle büyüdüm, binalar yaptım,

Cehalet tohumlarını yaktım kuruttum,

Benim adım öğretmen, soyadım Vatan…

*

İlim ışığından çimento, vatan sevgisinden kum,

Vurgunum bu esere, vurgunum dostum,

Yavrularım yıldızdı, güneş ben oldum,

Benim adım öğretmen, soyadım vatan.

*

İşledim oya misali sevgiyi, saygıyı,

Ayıkladım nefreti, kini, bitirdim kaygıyı,

Serpildi aydınlarım ülkeme atam!

Benim adım öğretmen, soyadım vatan.

*

Büyüdü eserlerim, ürünler verdi,

Meslekler öbek, öbek çiçekler açtı,

Gururlandım, yüreğim sevgiyle taştı,

Benim adım öğretmen, soyadım Vatan…

*

Anne, arkadaş oldum, dertlerini açtılar,

Lisenin bahçesinde sevindiler, coştular,

Ruhum sevgiye doydu, onlarla vardım,

Benim adım öğretmen, soyadım Vatan…

*

Sesimi duyar mısınız canlarım benim,

Hakkındır gururlan, her yerde en güzel eserlerin,

Sahip çıkar yavruların, toprağa, bayrağa üzülmeyesin,

Senin adın öğretmen, soyadın vatan.

 NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..