Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '08

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

OKS Türkiye 23. sü ve Tokat 1.si Ayşe Gülden Gürses'in başarı sırrı

SORU- Merhaba Ayşe 2007 OKS de derece yaparak Tokat’ın gururu olmanızdan dolayı sizi tebrik ederim. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Öncelikle teşekkür ederim.Babamın mesleği dolayısıyla biz sürekli olarak yer değiştirdik. İlkokula Ankara Gülhane İlköğretim Okulunda başladım. 2. sınıftan 4. sınıfa kadar Uşak Mehmetçik İlköğretim Okulunda, 5-6. Sınıfları Erzincan İliç ilçesi 23 Nisan İlköğretim Okulunda, Son Olarak 7 ve 8. sınıfları ise Erbaa Fevzi Çakmak İlköğretim Okulunda okuyarak tamamladım.

SORU- Bize 2007 OKS de başarınızdan bahseder misiniz ? Bu başarıya kaç net ile ulaştınız ?İl ve ülke genelinde başarı oranınız nedir ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Bu başarıya 99 sorudan 95 net yaparak ulaştım ve il genelinde 1. ve ülke genelinde ise 23. oldum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar ? Kardeşleriniz nerede okur ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Annem ev hanımı.Babam Hakim.1 kzı kardeşim var.O da Fevzi Çakmak İlköğretim Okulunda okumakta. Ailemin başarımda büyük katkıları oldu. En önemlisi de benden sevgi ve desteklerini hiç esirgemediler. En iyi ders çalışma ortamını hazırladılar. İstediğim tüm kaynakları aldılar.

SORU- kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın size genelde OKS ve okul hayatınızda kattıkları nelerdir ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Evet kitap okumaktayım ve kitap okumayı çok sevmekteyim. Bu başarıma, etkili ve hızlı okuyarak OKS de soruları anlamama yardımcı oldu.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkate edersiniz ? Doğru arkadaş sizce nedir ? OKS başarınızda bunun size kattıkları nelerdir ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Özellikle bana zararı değil faydası olan arkadaşları seçmeye çalışmaktayım. Benim için önemli olan arkadaşın gösterdiği başarı değil, kişinin karakteridir. Beni anlayabilen, bana destek olabilen, ders çalışmayı ve oyunu ayırd edebilen arkadaş bana göre doğru arkadaştır. Arkadaşlarımda benim gibi ders çalışmayı sevdikleri için başarıyı hep birlikte yakaladık.

SORU- OKS çalışmaya ne zaman başladınız ?OKS çalışmalarınızda son bır yıldan bu yana bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Sabah 8.30 ile 15.00 arası okulda geçti . 16.00 ya kadar evde dinlendim. 16.00 ile 18.00 arası dershane etüdlerine katıldım. 18.30 da akşam yemeği, 19.00 ile 19.30 arası dinlendim. 19.30 ile 22.00 arası ders çalıştım. Kitap okuyarak uyudum. OKS çalışmaya 6. sınıfta başladım. Bazı öğrenciler son 1 yılda çalışmaya başlıyorlar. Bana göre yanlış.Çünkü panik yapıp , soruları yetiştiremeyeceklerini düşünerek sınav kaygısına girmekteler. Oysa ki 6. sınıfta başlamış olsalar aşırı çalışmalarına gerek kalmaz. Bol bol zamanları olur.

SORU- OKS çalışmanızda okul, arkadaş, akraba gibi yakın çevre faktörlerinin ne gibi etkisi oldu ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- OKS çalışmamda dershane ve okulumun katkısı oldu. Bol bol deneme sınavları yaptılar. Öğretmenlerimiz kaynak verdi. Dershanede çok ilgilendiler. Anlamadığımız konulara yardımcı oldular.

SORU- Tokatta yaşamanıza rağmen OKS de başarılı oldunuz. Tokatta yaşamak OKS konusunda dezavantaj mı avantaj mı ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Örneğin Hakkari’nin bir köyündeki öğrenci ile Ankara’da özel okulda okuyan bir öğrencinin imkanı aynı değildir. Tokat’ın durumu ise kişinin bakış açısına göre değişir. Dezavantajları avantaj yapmak kişinin elindedir.

SORU- Daha önce OKS de başarılı olmuş, meslek sahibi insanlardan faydalandınız mı nasıl ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- OKS değil ama dershanemiz geçen sene ÖSS söz 2 1. Sİ Bilal ERTOGRUL u getirmişti. Ondan etkilendim.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşar mısınız ? Nasıl aşarsınız ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Düzenli bir çalışma ve tam anlamı ile kendimi hazır hissetmem , ailemin tavrı ve rehber öğretmenimin ve diğer öğretmenlerim sayesinde sınav kaygım ve stresim azalıyordu.

SORU- Hangi okulları tercih edeceksiniz ? Hangi Üniversitede okuyacaksınız ve hangi mesleği yapacaksınız? Neden ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Tek tercihim Ankara Fen lisesi. Üniversite ve meslek seçimi konusunda ise zamana ihtiyacım var.

SORU- OKS adil mi ? OKS ye alternatif önerileriniz var mı ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Tüm öğrencilerin imkanları eşit olmadığından adil olduğunu düşünmüyorum. İyinin seçilmesi gereken bir ortamda başka yol yok sanırım.

SORU- Kişisel Gelişimi, rehberliği ve tecrübeli insanları önemser misiniz ? Onlardan nasıl faydalanırsınız ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- Evet öneri ve tecrübelerini önemseyerek uygulamaya çalışırım.

SORU-2008 de OKS ye girecek olanlarla onların anne ve babalarına neler önereceksiniz ?

AYŞE GÜLDEN GÜRSES- “ Sınava az kaldı, kazanamazsam” diye panik yapmasınlar. Ve “ Kazanamazsam herkes bana ne der?” diye düşünmesinler. Unutmasınlar bu sınava sadece kendileri için girecekler ve deneme sınavlarından aldıkları sonuç iyi olmayabilir . OKS bunlardan çok daha basit olacak , tabii ki çalışana ….

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..