Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '08

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

2007 OKS TOKAT 2. Sİ ERTUGRUL GAZI YANAR IN BAŞARI SIRRI

2007 OKS TOKAT İL 2. TOKAT MERKEZ 1. VE TÜRKİYE 39. SELÇUK FEN DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ ERTUĞRUL GAZİ YANAR: “ DERSHANEMİM PROĞRAMINA UYMAK BANA BAŞARI GETİRDİ”

SORU- Merhaba Sevgili Ertuğrul Gazi Kardeşim , Sizi başarınızdan dolayı tebrik ederim. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları tamamladınız ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Ankara Yenimahalle’de doğdum. Ankara , Konya ve Tokat’ta yaşadım.

SORU- Bize OKS başarınızdan bahseder misiniz ? İl ve ülke genelinde kaçıncı oldunuz ve bu başarıya kaç netle ulaştınız ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Tokat merkezde 1. oldum .İl genelinde 2. ve ülke genelinde ise 39. oldum .Bu başarıya 99 sorudan 3 yanlış yaparak ulaştım.Sınav sonucu beklediğim gibi geldi.

SORU- Bize Ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız nerede çalışmakta kardeşleriniz nerede okumakta bu başarıda size katkıları ne oldu?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Babam devlet memuru.Annem ise ev hanımı. OKS ye hazırlanmamda ailemin bana olan katkısı büyüktür.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ? OKS başarınızda arkadaş seçiminin size etkisi ne olmuştur?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Arkadaş seçiminde dikkat ettiğim şeyler şunlardır. Terbiyeli olması ve güvenilir olması ?

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın sizin başarınıza katkısı nedir ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Fazla kitap okumam ama azda olsa okuduğum kitaplar benim soru çözme hızımı artırmıştır.

SORU- Daha önce OKS ve OKS ye girmiş olan meslek sahiplerinden faydalandınız mı nasıl ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Faydalandım.Bana tavsiyelerde bulundular. Bende bu tavsiyelere uydum.

SORU- Hangi liseyi tercih edeceksiniz ve ilerde hangi Üniversitenin hangi bölümünde okumak istemektesiniz ? İlerde meslek yaşamınızda hangi mesleği yapmak istersiniz neden ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Özel İvedik Samanyolu Fen lisesini tercih edeceğim.Üniversitede ise Bilkent Üniversitesi Genetik Bölümünü okuyarak bir bilim adamı olmak istemekteyim. Ben mesleğimle ülkeme yararlı olmak isterim.

SORU- OKS ye çalışmaya ne zaman başladınız ? Bize son bir yılda OKS çalışmalarınızda bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- OKS çalışmaya 7. sınıfta başladım. Hafta içi ve hafta sonu günlük 300 soru çözerek konu eksikliklerimi tamamlamaya çalıştım.

SORU- OKS çalışmalarınızda okul, dershane, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin ne gibi etkisi oldu?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- OKS ye hazırlanmamda ailemin etkisi çok oldu. Mesela annem ve babam benim için televizyon seyretmeyi azalttılar. Bana derslerimde yardımcı olmaya çalıştılar. Dershanede rehber öğretmenim bana program yaptı. Bu programı düzenli bir şekilde takip etti. Bize sınavlar yaptı.Arkadaşlarımda bana destek oldular. Yani ben bu sınavı tek başına kazanmadım.

SORU-OKS sistemini nasıl bulmaktasınız ? OKS ye alternatif ne önereceksiniz ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR –Şu anki sistem yerine gelecek sene uygulanacak 3 yıllık sistem daha iyiye benzemekte. Çünkü öğrenciler her yıl çalışmak zorunda oluyor.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı nasıl aştınız ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Öyle bir şey yaşamadım.Zaten dershanemiz bize yaklaşık 150 tane sınav yaptı

SORU- Bütün Bu başarılarınıza rağmen işsizlik kaygısı yaşamakta mısınız ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Öyle bir korkum yok.

SORU- Tokat’ta yaşadığınız halde bu başarıyı elde etmenizi neye borçlusunuz ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Dershane ve okulumda gördüğüm eğitim , öğretim ve yakın ilgi.

SORU- 2008 de OKS ye girecek olanlar ile onların anne ve babalarına ne tavsiye edeceksiniz ?

ERTUĞRUL GAZİ YANAR- Çocuklarına destek olsunlar. Onların programlarını takip etsinler. Onlara kırıcı davranmasınlar. Onları her zaman motive etmeye çalışsınlar

İlginize çok teşekkür ederim.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..