Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '11

 
Kategori
Okullar
 

Okul hayatı eğitime engel olmasın

Okul hayatı eğitime engel olmasın
 

Yeni bir eğitim ve öğretim yılı başlarken çocuklarımızı eğitim çarklarının içine yerleştiriyoruz. Sistemin ve düzenin istediği şey iki kelimeyle şudur; sorgulamadan kabul eden, düşünmeyi değil  ezberi  öne çıkaran bir nesil yetiştirmek. Öyle olmalı ki sistem ve düzen işleyebilsin. Yanan ateşe atılan odunlar misali bir güruh gelsin.

        Siz sanıyor musunuz eğitim öğretim düzenin istediği bir şeydir.? Soran, düşünen dimalar işlerine gelir mi onların? Cahillikten beslenen, tüm satış ve tüketim stratejisini bunun üzerine kuran bir düzen bunu ister mi sanıyorsunuz?  Artık savaşlar televizyon ekranlarında alt yazıyla geçen  dolar-euro-yen paritesinde, savaşlar artık faber  ile monami arasındaki kuru boya satış rakamlarında. Gençleri de bu savaşa çekmenin ,  tükettirmenin yolu Caillou kalem kutularında pritt markalı yapıştırıcılarda. Alınan her, Bakugan çanta, Benten sulukta cephane.  Düzen ve sistem nesilleri cahil bırakmaya çalışmakta, buna direnen öğretmen ve velilerde savaşın karşı cephesi olma yolunda .

          Abartıyor muyum? Bilemiyorum, 31 yıl önce 12 Eylül darbesini izleyen günlerde ilkokulla tanışmış birinin, eğitim çarklarında eğilip, bükülmüş,şekil almış birinin saçmalıkları olarak kabul edin o zaman bu yazdıklarımı. Düşünün kendi ilkokula başladığınız yılı. Ondan sonra gelin şimdiki zamana. Tamam zaman değişiyor ama, değişmeyen şeyler de olmalı değil mi. Güzel ahlak, doğru söylemek, arkadaşla paylaşmak,uzaktan sevmek,silgiyi koklamak vb.

           İlkokula başlayacak oğluma ve diğer tüm ilkokul 1 e başlayacak çocuklara söyleyeceğim bir şey var.  'Okul hayatınız eğitiminize engel olmasın!'

 
Toplam blog
: 6
: 303
Kayıt tarihi
: 02.08.11
 
 

1973 Ankara doğumluyum. Jeoloji Mühendisiyim. Evliyim 1 oğlum var. Olaylara, insanlara, tabiata fark..