- Kategori
- Kişisel Gelişim
Okumak- 1
Okumak üzerine ne yazılsa yine az gelir. İçeriği ve iletisi bol bir konudur. O bakımdan size konu ile ilgili yazılarımı numara vererek sunmak istiyorum. Bu yazımda 1 numara ile “hızlı okuma” teknikleri işleyeceğim.
Hızlı Okuma: Bir metnin hızlı okunup okunmadığını ölçebilmek için; (ODHF) Okuma Düzeyi Hesaplama Formülü nü uygulamak gerekir. Kısaltmaların açılımı:
ODHF: Okuma Düzeyi Hesaplama Formülü
DSS= Dakika Sözcük Sayısı,
EOE= Etkili Okuma Endeksi,
KP= Kavrayış Puanı,
OH= Okuma Hızı,
OÖ= Orta Öğretim,
SOS= Sözcük Okuma Sayısı,
TSS= Toplam Sözcük Sayısı
YS= Yanıt Sayısı,
ODHF: Okuma Düzeyi Hesaplama Formülü
OH=TSS / SOS x 60=DSS Okuma Hızı= Toplam Sözcük Sayısı / Sözcük Okuma Sayısı x 60 = Dakika Sözcük Sayısı KP= YSx10, Kavrama Puanı= Yanıt Sayısı x 10 EOE= (OH x KP)/100;
Etkili Okuma Endeksi= (Okuma Hızı x Kavrama Puanı) / 100
Okumaya fazla zaman ayırmak bir yönü ile uyuşukluğu da beraberinde getirir. Onun için hızlı okuma tekniklerini öğrenmek gerekir. Okumak doğayı tamamlar. İnsanın doğal kabiliyetleri kendiliğinden çıkan bitkilere benzer. Okunmakla budanmaları gerekir. Zamanı etkin kullanabilmek, kısa zamanda yararlı okuma yapabilmek için hızlı ve etkin okuma işlemleri yapabilmek gerekir.
Hızlı Okuma: Bir metnin hızlı okunup okunmadığını ölçebilmek için; (ODHF) Okuma Düzeyi Hesaplama Formülü nü uygulamak gerekir. Kısaltmaların açılımı:
ODHF: Okuma Düzeyi Hesaplama Formülü
DSS= Dakika Sözcük Sayısı,
EOE= Etkili Okuma Endeksi,
KP= Kavrayış Puanı,
OH= Okuma Hızı,
OÖ= Orta Öğretim,
SOS= Sözcük Okuma Sayısı,
TSS= Toplam Sözcük Sayısı
YS= Yanıt Sayısı,
ODHF: Okuma Düzeyi Hesaplama Formülü
OH=TSS / SOS x 60=DSS Okuma Hızı= Toplam Sözcük Sayısı / Sözcük Okuma Sayısı x 60 = Dakika Sözcük Sayısı KP= YSx10, Kavrama Puanı= Yanıt Sayısı x 10 EOE= (OH x KP)/100;
Etkili Okuma Endeksi= (Okuma Hızı x Kavrama Puanı) / 100
Okumaya fazla zaman ayırmak bir yönü ile uyuşukluğu da beraberinde getirir. Onun için hızlı okuma tekniklerini öğrenmek gerekir. Okumak doğayı tamamlar. İnsanın doğal kabiliyetleri kendiliğinden çıkan bitkilere benzer. Okunmakla budanmaları gerekir. Zamanı etkin kullanabilmek, kısa zamanda yararlı okuma yapabilmek için hızlı ve etkin okuma işlemleri yapabilmek gerekir.