Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '21

 
Kategori
Hukuk
 

Okumuş Daha Az Suç İşliyor

Belki daha önce de yazdım.
 
Var böyle bir şey de nedeni üzerinde duracağım.
 
Tahsilli kimselerin hepsi de iyi kalpli ve dürüst değil. İyilik kötülük dağılımında sınıflar arasında fark yok. 
 
Ayrıca eğitim kişiyi iyi insan yapmaz, vicdan merhamet yüklemez.
 
O zaman nasıl oluyor da okumuş kimseler daha az suç işliyor?
 
Bir kere okumuş insanların suç işleme nedenleri azalıyor. Okudukları için meslek sahibi oluyor ekonomik durumları iyi olduğu için hırsızlık yapma gereği duymuyorlar mesela. 
 
Ya da bilinçlendikleri için sorunlarını konuşarak veya mahkeme yoluyla hallediyorlar. 
 
En önemlisi gerçekleri görüyorlar. Acıdıkları için filan değil suç işlemenin eksisini artısını hesap ediyorlar. Cahil düşünmeden vuruyor gidiyor. 
 
Yaşamanın önemini anlıyorlar ve canlarına değer veriyorlar. 
 
Okumuş insanların genellikle mevkileri ve itibarları oluyor. Suç işlerse bunları kaybedecek. 
 
Yani belki iyi kalpli dürüst filan değiller ama kendilerini düşünerek suç işlemiyorlar. 
 
Aslında en mantıklı suç işlememe nedeni budur. 
 
Değilse acıyacakmışım, ne şerefsizler var gözümü kırpmadan... Ama işte mantıklı düşününce... Niye okuyoruz, öncelikle bunun için. Yemişim merhametini hiç de merhametli değilim. Tahsil bana hiçbir şey vermedi, bu anlattığım bilinç dışında ki o da her şeye değer. 
 
İyi insan olduğum için suç işlemeyecekmişim. Herkes iyi insan değil ki. Ama ben kötü insan olsam da (ki biraz öyleyim) suç işlemem çünkü okudum bilgili ve kültürlü oldum, doğruyu yanlışı gördüm, yani akıllıyım. 
 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..