Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '17

 
Kategori
Deneme
 

Olabilir

Varsayım ve olasılık cümlelerini öğrencilerime anlatırken, kullandığım bir cümle hala kulaklarımda. “ Olasılıklar sonsuzdur, örneğin… “ diye başlar; onların hoşlanacaklarını düşündüğüm birkaç olasılık cümlesini alt alta yazardım.

Sonra da; bunlardan birini seçer, başına “ Tut ki sözcüğünü eklerdim ve olurdu varsayım cümlesi. Yani olasılıklardan birini gerçekleşmiş gibi düşünmek varsayım cümlesi oluyor.

Örneğin; “ Tut ki milli piyangodan büyük ikramiye çıktı.” Cümlesi bir varsayım cümlesidir. Çok hoşuma gider. Fakat onlara aldanmayacak kadar büyüdüm.Nitekim Milli Piyango bileti almayalı ya da herhangi bir şans oyunu oynamayalı ne kadar oldu? Anımsamıyorum bile.

İşin ilginç yanı ise; açıkfikirli davranmak ve ruhsal anlamda büyümek için “ olabilir “ sözcüğünü dilime yerleştirmeye çalışmam. Çünkü dünya benim etrafımda dönmüyor. Her şey herkesde bende anlam bulduğu gibi bulmuyor. O yüzden bana çok değişik, hatta olanaksız görünse bile; açıkfikirli davranıp “ olabilir “ diyorum. Ya da demeye özen gösteriyorum.

İsteğim, dışımla içimin bir olması. Dilimde oluşanın gönlüme düşmesi. İnşallah!

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..