Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '12

 
Kategori
Güncel
 

Olacağı buydu! -1

Olacağı buydu! -1
 

internetten alıntıdır...


İzmir’ de kaçak avlanan balıkçılar, amatör olta balıkçılarının teknesini ortadan biçti! Sabahın ilk saatlerine İzmir’de, sahildeki Yaman otelinin çatısında; adamın birinin yarı çıplak vaziyette avazının çıktığı kadar “Adalet istiyorum arkadaşımı kurtarın!” diye bağırdığını gören otel müşterileri hemen 155 polis imdat’ı aradılar.

Olay yerine gelen polis ekibinden komiser İ.E hemen çatıya çıkarak yarı çıplak vatandaşa ne olduğunu sordu. Adının H.Ö olduğunu söyleyen şahıs şöyle konuştu. “7 metrelik ağaç teknem ile arkadaşımla balık tutuyorduk. Elli metre kadar sağımızdan geçen bir gırgır teknesinin, birden tam gaz vererek bize doğru döndüğünü görünce, ben motoru çalıştırmaya yetiştiremedim ve süratle gelen kocaman saç tekne, bizim teknemizi ortadan böldü. Teknemizin kıc kısmında olan arkadaşım B.Ç bize çarpan teknenin diğer tarafında kaldı.

Benim can yeleğim üzerimde olduğu için ben su yüzünde kaldım. Arkadaşımın giymediği can yeleği benim tarafımda olduğu için o yeleksizdi. Ben gecenin karanlığında onu göremedim. Defalarca seslendim ama bana ses veren olmadı. Yalvarırım ne olur arkadaşımı bulun, bize çarpan tekneyi bulun ben şimdi onun hanımına, çocuklarına ne derim? Bana arkadaşımı getirin yoksa kendimi aşağı atarım” diye sözlerini bitirdi ve arkasından yüksek sesle “Adalet istiyorum” diye bağırdı. İ.E hemen telefonla sahil güvenliğe haber verdi.

Ayrıca sivil kıyafetli komiser aşağıdaki arkadaşlarına da sahil kenarlarını aramalarını söyledi.

Sabahın erken saatleri olması nedeni ile H.Ö nün üşüdüğünü gören komiser otel personelinden ona giyecek yeni elbiseler getirmelerini rica etti. Kimseyi yanına yaklaştırmayan H.Ö ye elbiseleri uzaktan giymesi için attılar.

H.Ö bir ayağını çatıdaki balkondan aşağı uzatıp her fırsatta “yaklaşmayın kendimi atarım bana arkadaşımı bulun, ben onsuz eve nasıl giderim çocuklarına ne derim” diyordu. Büyük bir üzüntü içinde olan H.Ö adalet istiyorum. Arkadaşımı bulun bize çarpan kaçak avcıları bulun diye bağırıyordu.

Bir yandan Allah’ım ne olur ona bir şey olmasın diye dua ediyordu. Komiser İ.E onu ikna etmeye uğraştıysa da başaramadı.

İzmabder dernek üyelerinin verdiği habere göre; daha önce de kıyı balıkçılarının uzatma ağlarını çalan gece korsanları ile kıyı balıkçıları arasında bir sürtüşme olduğu yöndedir.  Bu gerginliğin bir süredir devam ettiğini, sahil güvenliğin kaçak avcıların peşine düşerek bu güne kadar yakaladıklarına büyük cezalar kestiğini ayrıca mahkemeye verdiğini söylediler.  Bu baskıyı hazmedemeyen kaçak avcılar...

Denizde kıstırdıkları küçük teknelere gecenin karanlığında sürekli saldırılar düzenledikleri; bölge halkı tarafından söylenmektedir. En son H.Ö ve arkadaşı B.Ç nin bindiği amatör balıkçı teknesini ortadan biçen kaçak avcılar, söylenenleri doğru çıkarıyordu.

Komiser İ.E çatıdaki H.Ö yı; gel inat etme sana söz veriyorum bu kaçakçıların kökünü kurutacağım. Bunu yapamazsam seninle birlikte buradan atlamayan Şe... zdir! Diyerek H.Ö yı ikna etmeye çalışıyordu. Tam bu sırada; komiserin telefonu çaldı ve telefondaki ses; komiserim B.Ç adındaki balıkçıyı bulduk ve yoldayız geliyoruz dedi. . 

Komiser İ.E “helal olsun MORE aferin, iyi iş becerdiniz” diyerek telefonu H.Ö ye uzattı. “gözün aydın arkadaşın bulunmuş... al konuş onunla” dedi. H.Ö beni kandırmak için yalan söylüyorsun bana yalan söyleme oğlum bak git (!) atarım kendimi aşağı diyordu. Komiser İ.E Allah’ım sen bana sabır ver diyerek telefonu H.Ö ye yerden sertçe kaydırarak fırlattı al konuş diye bağırdı.

H.Ö telefonu almadan önce komiserim biraz geri gidin dedi. Komiser İ.E tekrar “Allah’ım sen bana sabır ver keçi gibi inatçı bu adam” diyerek geri çekildi. Telefonu eline alan H.Ö karşı tarafta B.Ç arkadaşının sesini duyunca sevinçten çığlık attı. YUPPİİİİİİ... “ULAN BABUŞ yine yırttık; Azrail’i kandırdık BE YAAA diyerek kahkahayı bastı.

Resim; B.Ç Ve H.Ö can arkadaşlar.

Komiser İ.E nin boynuna sarılan H.Ö sevinçten komiserin yüzünü gözünü şapır şupur öptü. Birlikte çatının üzerinden aşağı indiler. Toplanan HALK “En büyük polis, bizim polis” diyerek polisimize destek verip alkış tuttular.

H.Ö millete verdiği rahatsızlık yüzünden çok özür diledi ve bugün bütün sodalar benden diyerek halkı dükkânına bedava soda içmeye çağırdı..

Komiser İ.E kaçak avcılık yapan balıkçılar için önlemlerini arttıracaklarını gerekirse tüm teknelere çip takıp elektronik ortamda hareketlerini kontrol edeceklerini söyledi.

Ne diyelim Allah hepsinin yardımcısı olsun...

M.Talip Girgin

Kaynak: İzmabder 

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..