Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '15

 
Kategori
Deneme
 

Ömrümüzün yapmak istediklerimizi yapmaya yetecek kadar uzun olduğu söylenemez

Ömrümüzün yapmak istediklerimizi yapmaya yetecek kadar uzun olduğu söylenemez
 

Hayatın bunun için olduğunu bile düşünmüyorum, vakit geçirmek gibi bir şey bence. Önümüzde upuzun yıllar varmış. Okudum yaş 25. Evlendim ev ocak çoluk çocuk sahibi oldum 50. İşte ömür uzun, çok şey sığdırırsınız falan bunlar kalburüstü insanlar için geçerli; herkes Kaptan Grant olamaz ki… Yani yeteneğin varsa ömrüne çok şeyler sığdırırsın; yoksa…20 yılda iş sahibi oluyorsun. 30 yılda ev sahibi oluyorsun(Hiç olamayanlar ayrı) Evin işin 50 yılını alıyor, 200 yıllık ömrümüz mü var bizim, 70-80 deyince öleceğiz!

Ömür uzun diyenlere gülüyorum… Bizim Ömür karısını kastediyor olmalılar, 1.90 boyu var yerden bitme Cemşit nasıl öpüyor bu karıyı ya, merdiven mi koyuyor hahahahaha… 60’tan sonraki sümüklü çağları ömürden saymıyorsunuz inşallah! Ne yapıyoruz ki ömür diyek, Hatice karıyla az hamur yoğurak deyince duvardaki eleği gösteriyorlar, yaşlanmasan da adın yaşlı.

Zati 5 yıl bebek, 10 yıl çocuk, sonra cahil cühela… Hayat Türkiye’de 30’unda başlıyo… Daha önce yoksun; ne bir şey yapabiliyorsun, ne de bir şey yaptırıyorlar. Ben parayı elime aldığımda 17 yaşındaydım. Gerçi şimdi bebelere bile oynasın diye pangunut veriyorlar ya. Yok yok, hayat uzun falan değil, bilakis çok kısa, değmez bir kıza!

Ya aslında hani bir gün 24 saat, bir saat bile ofluya pofluya geçmezken yuvarlak hesap 22 bin gün geçmiş doğduğumdan beri. Bu kadar zamanda aklı başında yetenekli biri dünyayı yıkıp yeniden kurardı ya ben zevkine düşkün tembel maydanoz kı… mın üstüne yattım keyfime baktım. E tabi bu durumda ömür bitti ortada bir şey yok. Onun için “ömür kısa” diyorum. Senin gibiler 150 yıl yaşasa ne olacak ki maydanoz oğlu maydanoz!

Ya beni kale almayın, benim için böyle ama normalinden 60-70 yıl gerçekten kısa.  Ama öbür taraftan ömrü bize birisi vermiyor, genetik olarak insan denen canlı bu kadar yaşıyor. Yani kısa desek de uzun desek de değişen bir şey olmayacak. Ama ömrün normal ya da uzun olduğu söyleniyor ya sinir oluyorum.

Öte yandan bu gerçeği değiştiremeyeceksek (süreyi uzatamayacaksak) verimli zaman dilimini genişletelim. Çocukluktan kurtulur kurtulmaz insanlara bir şeyler yaptıralım. Ne bileyim uçsun kaçsınlar. Ömrümüzün dörtte birini alan tahsil süresini kısaltalım. Kısa sürede evlenelim, iki çocuk, sonra yaşamaya başlayalım. 5-10 yıl içinde evimiz olsun. Böyle şeylerle ömür dolar mı ya sittirin gidin, daha ben kutup ayısının ön ayaklarına bakacağım!  60 yaşından sonra insanlara “işi bitmiş” şeklinde bakan cahiller hiç karşıma çıkmasınlar! Lan oğlum benim 60’ında işim bittiyse 90’ına kadar ne yapacağım,  söyler misin? Bir de insanların hayatlarını benim gibi sırtüstü yatarak doldurmasını önlemeliyiz. İstanbul fethedildiyse Kastanbolu fethetsinler. Kırkayak koleksiyonu yapsınlar!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..