Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Fevzi Gültuna (Cavıldak)

http://blog.milliyet.com.tr/fevzigultuna

05 Ekim '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ömür dediğin

Ömür dediğin
 

Hafta içi TRT Haber Kanalında “Ömür Dediğin” adlı bir program seyrettim. Program- da ne kadar ibret alınacak sözler aktarılıyor; yaşanmış ve yaşanmaya devam eden örnek hayatlar anlatılıyor. Belgeselde tanıtılan çiftlerden ilki; evliliklerinin 55 yılında olduklarını ve bugüne kadar aralarında en ufak bir problem yaşamadıklarını; daima birbirilerine tahammül ederek, birbirilerine yardım ederek mutlu bir yaşam sürdüklerini anlatırken; onları en korkutan şeyin ayrılık olduğunu söylemeleriydi. Yaşlı çiftten erkek olan eşinden önce ölmek istediğini şayet geriye kalırsa altı çocuğu, gelini, damadı ve torunları olmasına rağmen yalnız kalacağın ifade ediyor. Programın devamında diğer çiftler birbirilerini düğün gününe kadar (nikâh) görmediklerini ve böyle olmasına rağmen mutlu bir hayat sürdüklerini anlatırlarken, günümüzde en çok seyredilen programlardan olan Magazin programları aklıma geldi. Magazin programların da genelde “sözde” iş ve sanat camiasında önde gelen kişilerin ve günümüz gençlerinin de model olarak aldıkları “çiftler” in kameralar karşısında söyledikleri insanın kanını donduracak şekilde.

Spiker soruyor. -“Düğün, nikâh ne zaman? -“Şimdilik nikâh düşünmüyoruz, seviyeli bir birlikteliğimiz var.” -“A şahsından çocuk yapmak istiyorum, ama nikâh istemiyorum. Tabi buna benzer toplumun ahlak kurallarına uymayan ve bizim aile yapısı ile bağdaşmayan yaşam biçimleri, toplumumuzun aile yapısını olumsuz yönde etkiliyor. Teröristler tarafından masum insanların üzerine atılan bomba kadar tahripkar programların cirit attığı bir dönemde “Ömür Dediğin” adlı programı yapanları canı gönülden kutluyor; magazin programı yapanları ve magazin programına konu olan insanlarımızı “bu örnek hayatları” seyrederek tamiri mümkün olmayan veya tamiri uzun yıllar alacak yaşam biçimlerini ekranlara taşımalarından vazgeçmelerini arzu ediyorum. Sanatçı! Kardeşim bu ülke insanının hayatına olumlu yönde sanatınla katkıda bulunmak istiyorsan “Bir Ömür” adlı dizideki örnek hayatları seyretmenizi tavsiye ediyor, mutlu ve huzurlu bir hayat diliyorum.

 
Toplam blog
: 78
: 604
Kayıt tarihi
: 06.02.09
 
 

1957 Amasya' da doğdum.İlkokulu Amasya' da okudum. Ortaokul ve liseyi Sincan' da, yüksek okulu Samsu..