Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '14

 
Kategori
Güncel
 

Onbeşinde Kız ya Er'de gerek, ya yerde.

Onbeşinde Kız ya Er'de gerek, ya yerde.
 

İnkilap Kitapevinin basımı 'Atasözleri ve Deyımler Sözlüğü 'elime geçti geçen günlerde. Ömer Asım Aksoy adlı bir zatın derlediği bu Deyim ve Atasözlerine bir göz gezdireyim dedim. Okuduğum ve beni çok etkileyen bir sözü siz okurlarımla paylaşmadan geçemeyeceğim. Sanırım bu saçmalığın Atasözü ve Deyimler .sözlüğüne nasıl ilave edildiğine sizler de benim gibi çok şaşıracaksınız.'On başinde kız ya erde gerek, ya yerde' diyordu bu sözde. Anlamı olarak da. 'Onbeşine gelmiş kızların bir an önce evlendirilmesi gerektiği, aksi taktirde ailelerini üzecek  olaylar yaratacakları ve bu durumda ölmelerinin daha iyi olacağı' ilave edilmişti sözlüğe.

Düşünebiliyor musunuz Onbeşinde daha çocuk olan bir kızın evlendirilmesi, aksi taktirde ailesini üzecek olaylar yaratacağı ve bu durumda öldürülmesi gerektiği söyleniyordu. Ben bu mantık karşısında söyleyecek bir söz bulamıyorum.Tevekkeli değil tore cinayetleri, kadın cinayetleri Gazetelerin 3. sayfalarını kaplıyor.

Bu mantıkla yetişen bir toplumdan daha başka bir uygulama beklememiz imkansiz galiba. Ne diyeyim. 'Allah akıl , fikir versin bizlere.'

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..