Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '09

 
Kategori
Mizah
 

Önce hangi babamın elini öpeyim?

Önce hangi babamın elini öpeyim?
 

anlat derdini Gaffar Ablaya...


Gaffar Abla Dert Dinliyor:

gaffarabla@gmail.com

İstanbul Karagümrük’ten Hamza Sırık soruyor:

Sevgili Gaffar abla; malum bu Pazar Babalar Günü, beni gene afakanlar bastı. “Niye?” diye soracak olursan, Babalar gününde babalarımın elini hangi sırayla öpeyim ki harçlıklarımı kazasız belasız toplayayım bir türlü karar veremiyorum.

Sevgili Gaffar abla; benim bir asıl babam var, annem boşandıktan sonra yeniden evlenmiş bir de cici babam var, bir de bizim mahallede “Sedat Baba” diyorlar bir baba var... Çek senet tahsilâtı falan yapıp en kestirmeden işlere o bakıyormuş... Büyüyünce beni yanına alıp iş vereceğine söz verdi, yani senin anlayacağın bir de Sedat Baba var. “Yarın işsiz kalmamak için onun da elini öpmen lazım” diyor annem...

Önce asıl babama gitsem cici babam kızacak, cici babama gitsem asıl babam kızacak, Sedat Baba’ya gitsem hem asıl hem de cici babam kızacak. Bana bir akıl ver akıllı Gaffar ablam benim.

Harçlık hesapları yapsa da Babalara saygıda kusur etmeyen Hamza Efendi oğlum; madem sordun, lafı hiç döndürüp dolaştırmadan dangadanak söyleyeyim. Her iki babanı da alıp Sedat Baba’ya gidin, hep beraber elini öpün. Asıl baban kızsa da babandır affeder, cici baban kızamaz çünkü arada annen var sıkar biraz ama Sedat Baba kızarsa hepinizin dizinize dizinize... Allah korusun, şeytan kulağına kurşun, tahtaya vur tahtaya!

Fotoğrafımda gördüğün gibi bir zamanlar ben de boylu poslu delikanlı bir Gaffar abi idim. Yani Sedat Baba’yı kızdırıncaya kadar. Bir gün manitamı koluma takmış kaavenin önünden geçiyorum. Sedat Baba da kaavenin önünde oturuyor yanında dikilmiş birkaç adamıyla. Bizi görünce bir cayırtı koptu, ben ne olduğunu anlamadan kendimi önce Sedat Babanın adamlarının kollarında, sonra da bir evde buldum. Benim manita meğer Sedat Baba'nın kız kardeşiymiş. Baba çok kızmış tabii. “Benim kız kardeşime asılacak adamın namusunu çizerim ulan!" diye bir nara attı ki... o gün bu gündür Gaffar ablayım.

Sen en iyisi dediğim gibi yap. Babalarınla birlikte gidin, Sedat Baba’nın elini öpün. Tecrübe konuşuyor efendi oğlum!

 
Toplam blog
: 195
: 688
Kayıt tarihi
: 04.10.07
 
 

Dünyanın internet sayesinde küçüldüğü günümüzde büyüyen sorunlara ilişkin duygu ve düşüncelerimi pay..