Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '07

 
Kategori
Müzik
 

Onno Tunç şarkıları

Onno Tunç şarkıları
 

1996 yılının Ocak ayında tek motorlu küçük uşağıyla sonsuzluğa doğru uçup gitti Onno Tunç. Giderken ardında imzasını taşıyan ve Türk pop müziğinin en unutulmaz eserlerini oluşturan yüzlerce beste ve müziğin büyüsüyle taçlanmış anılar bıraktı.

Onun gittiği günü dün gibi hatırlıyorum, oysa üzerinden tamı tamına 11 sene geçmiş. Zaman nasıl bu kadar çabuk geçiyor dedirten ve bazı acılar asla unutulmaz cümlesini doğrulayan bir süreç bu. En azından benim için öyle: Kendini bildiğinden beri müziği hayatının en baş köşesine oturtmuş bir insan olarak Onno Tunç ismine çok küçük yaşlarımdan beri aşinaydım. Çocukken Onno’nun şarkılarını dinledim, sonra biraz zaman geçti büyüdüm ve büyürkende Onno Tunç’un müziği tınlıyordu kulaklarımda. Sonra bir gün Onno, minik uçağına bindi ve bir melek gibi uçup gitti bulutların üzerinden. Gittiğini duyduğum günü çok net hatırlıyorum ve sonrasını da. Bir hafta boyunca evden dışarı çıkamamıştım. Bir haftanın ardından nihayet sokağa çıkabilecek kadar iyi hissettiğim de kendimi, herşey soluk ve eskisinden farklı görünmüştü bana: Ne güneş, ne gökyüzü, ne çiçekler, ne de deniz eskisi gibi değildi... Herşey hüzünlü ve acı doluydu. Sanki doğa en güzel seslerini kaybetmişti ve bu yüzden yas tutuyordu...

Aradan 11 sene geçti ama ben Onno’yu hiç unutmadım. Ne zaman Onun bir şarkısını dinlesem hep tanıdık bir dostla karşılaşmanın mutluluğunu ve hayatımın bir dönemini biçimlendiren o güzel insanla artık tanışma şansımın olmadığı gerçeğinin acısını hissettim ve hala da hissetmeye devam ediyorum. Şimdi Onno’nun şarkılarını dinliyorum. Zihnimde o çok tanıdık ezgiler ve sözler dans ediyor, bende söylüyorum tüm şarkıları yüreğimle ve ağlıyorum.

Türk Pop müziğinin ünlü sesleri, Onno Tunç’un unutulmaz eserlerini seçmişler yorumlamak için ve stüdyoya girip yeniden hayat vermişler o güzel şarkılara. Kimi yorumcular parçaları Onno Tunç’un aranjesine uygun olarak seslendirmeyi tercih ederken, bazıları farklı bir düzenlemeyle ses vermişler o unutulmaz Onno Tunç parçalarına. Onno Tunç ile birlikte Türk pop müziğine lafın gelişi değil kelimenin tam manasıyla damgasını vurmuş olan Sezen Aksu, albümün müzik danışmanlığını, Onno Tunç’un dünyaca ünlü müzisyen kardeşi Arto Tunçboyacıyan ise müzik direktörlüğünü yapmış. Sezen Aksu, Ajda Pekkan, Nilüfer, Zerrin Özer, Nükhet Duru, Şebnem Ferah, Aylin Aslım, Sertab Erener, Emre Altuğ, Levent Yüksel, Ceza Grubu, Mor ve Ötesi ve Hüsnü Şenlendirici ise seçtikleri parçaları başarıyla yorumlanmışlar. Nihayetinde iki yıllık bir çalışmanın sonunda Onno Tunç şarkıları albümü çıkmış ortaya.

Uzun yıllar sonra bu tanıdık şarkıların farklı seslerle ve farklı bir ruhla donanmış olarak doğduğunu görmek, doyasıya dinlemek, söylemek ve Onno Tunç’u anmak çok güzel birşey. Geçmişte kalmış ama etkisi her daim var olan güzel anıların eski fortoğraf albümlerinin siyah beyaz görüntülerinden çıkıp canlanışıda diyebiliriz buna.

Herşeyden evvel bugün Türk Pop müziği diye birşey varsa bunun bir numaralı sebebidir Onno Tunç’tur. Zira O müzikal birikimiyle, yüreğiyle, büyük yeteneğiyle ve tüm bunların sonucu olan şarkılarıyla Türk Pop müziğine kimlik kazandırmış ve ardından gelenlerin devam ettireceği bir misyon bırakmıştır. İşte bu yüzden Onno Tunç unutulmazdır ve eminim ki bugünün genç müzisyenlerinin hala ondan öğrenecekleri çok şeyler vardır.

1945, Bir Çocuk Sevdim, Şinanay, Ünzile, Sen Ağlama, Sultan Süleyman gibi unutulmaz Onno Tunç şarkılarını yeni bir yorumla dinlemek ve Onno’ya tekrar merhaba demek isterseniz bu albümü dinleyin derim. Özellikle Ceza’nın Şinanay, Mor ve Ötesi’nin 1945 ve Aylin Aslım ile Hayko Cepkin’in Bir Çocuk Sevdim parçalarına yaptıkları yeni düzenlemeler bildik lezzetleri farklı bir çeşniyle tatmak fırsatı veriyor dinleyicilere.

Pozitif Yapım’dan Kolaj etiketiyle çıkan albümün tüm geliri Onno Tunç adının yaşatılacağı bir projede kullanılacak.

 
Toplam blog
: 130
: 5076
Kayıt tarihi
: 08.08.06
 
 

Ege Üniversitesi Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi bölümü mezunuyum. Şu anda Marmara Üniversitesi ..