Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '11

 
Kategori
Anılar
 

Orada Uğur Mumcu var

Orada Uğur Mumcu var
 

15 Ocak 2011, DP Kurultayı yapıldı. Üçüncü turda eski bakanlardan Namık Kemal Zeybek, genel başkanlığa seçildi. Bu olay, 1984’lü yıllara götürdü bir an beni.

Köy İlkokulunda seçim sandıkları kurulmuştu. Oy verme işlemi sürüyordu. Sandık başkanıydım.

Köyün nüfusu o yıllarda oldukça az sayıda idi. Doğal olarak seçmen sayısı da… İçerde oy kullanacak seçmen kalmamıştı. Üç beş kişi ya var ya yoktu oyunu kullanmamış olan. Okulun balkonunda bekleşiyorduk. Eşim oyunu kullanmak üzere bizim bulunduğumuz yere doğru geliyordu. Bize iyice yaklaşınca, şaka olsun diyerek; “Hanım, Allah doğru yoldan ayırmasın”, dedim.

Köyün muhtarı Bayram; “Vallahi inanırsam Tekin hocam, sen Cumhuriyet okuyorsun”, dedi. “Muhtar, Cumhuriyet okuyorum. Ne var ki bunda!” dediğimde de; Orda Uğur Mumcu var, diye söylendi

Oysa Uğur Mumcu, yıllarca kalemini muhtar gibi emekçi insanların çıkarları uğruna kullanmıştı. Bunu nereden bilecekti ki muhtar Bayram? 

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..