Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '12

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Orgazm konusunda bir açık oturum...

Orgazm konusunda bir açık oturum...
 

pressturk.com


 

Her blog yazarının bir tarzı vardır. Ben konuları daha çok diyalog şeklinde yazmayı tercih ediyorum. Bu şekilde yazılan yazıların akılda daha çok kalacağına inanıyorum. Daha önce inançlar kategorisinde "Hocayla sohbet" başlıklı yazı serisinde inancımıza aykırı olmayan yazılar yazarken, dini kendi çıkarlarına göre kullanan kişilerden de uzak durulması konusunda bilgilendirici olmaya çalıştım. O konudaki kaynaklarım kutsal kitabımız ve Diyanet Başkanlığının resmi internet sitesindeki bilgilerdi.  Buna rağmen yazdıklarım arasında eksik veya yanlış bilgiler olmuşsa da yorumcularla tartışarak hep birlikte doğru yolu buluyorduk. 
 
Bundan sonra zaman zaman açık oturum adı altında  insanlarımızın kafasını kurcalayan değişik konuları gündeme getireceğim. Burada kullandığım karakterler işe mizah katması bakımından İnternet sitelerinde bulduğum komik hayali isimler olacaktır. Ancak bu açık oturumlarda konuşulan konuların hepsi araştırılmış ciddi konulardır. Gerek formlardan, gerek bu konuyla ilgili uzman görüşlerinden, gerekse çevremdeki insanlardan edindiğim bilgilerin ışığında yazacağım bu tarz yazılardan umarım okuyanlar yararlanır. 
 
Şimdi bu konudaki ilk yazımıza geçelim. 
 
 
**********************************************
 
Orgazm konusunda bir açık oturum...
 
Sayın izleyiciler, son günlerde çok meşgul olan insanların sevişmeye vakit ayıramadıkları, gündeme gelmişti. Ancak her sevişme sonunda çocuk olmayacağı gibi özellikle ülkemizde kadınların en büyük sorunu sevişme sırasında orgazma ulaşamamalarıdır. Biz de bugünkü konumuzu orgazma ayırdık. Bu konuda iki tane uzman konuğumuz var. Şimdi size konuklarımızı tanıtmak istiyorum. Evlilik danışmanı psikolog Ayşe Cinsel hanımefendi ile Cinsel terapi merkezi yönetim kurulu başkanı Abdurrahman Abaza bey. Bu arada telefon ve  twitter aracılığıyla bize ulaşabilir,  konuklarımıza sorular yöneltebilirsiniz. 
 
"Hoşgeldiniz sayın Cinsel, hoşgeldiniz sayın Abaza"
 
"Hoşbulduk efendim"
 
"Hoşbulduk sağolun."
 
"Ayşe hanım, ilk sorum size olacak. Orgazmın tarifini nasıl yapabiliriz?"
 
"Efendim, Orgazm, tam olarak, çeşitli cinsel uyaranlarla beynin uyarılması şeklinde başlayan ve uyaranların etkisiyle kişide hem bedensel hem de ruhsal olarak algılanan bir histir."
 
"Orgazmın erkekte boşalma şeklinde olduğu biliyor. Kadınlar için orgazmın bedensel tarifini yapabilir misiniz?"
 
"Orgazm evresi, önceki evrelerde ‘artmış olan gerginliğin boşaltılması’ şeklinde tarif edilebilir. Orgazm esnasında vajina, anüs ve bölge kaslarında istemsiz ve şiddetli kasılmalar söz konusu olur. Bu kasılmalar dört saniye sürebilecekleri gibi, 15 saniye kadar da sürebilirler. Ardından rahimde kasılmalar ortaya çıkar ve tüm bu kasılmalar kadının orgazm hissi yaşamasını sağlar. 
 
"Peki efendim, herkes orgazm olabilir mi?"
 
"Bunu iki şekilde düşünmek gerek sayın Işık. Ruhsal ve bedensel olarak. Bedensel açıdan bakarsak erkekler ilişki sırasında orgazma ulaşırlar. Kadınlar açısından ise bu durum biraz daha farklıdır. İlişki sırasında birden fazla orgazma ulaşan kadınlar olabildiği gibi, hayatında hiç orgazma ulaşamamış kadınlar da vardır."
 
"Peki ruhsal orgazmdan ne anlamalıyız?"
 
"Ruhsal orgazm birbirine seygiyle bağlanan çiftler arasında olur. Yoksa bir erkeğin yolda bulduğu herhangi bir kadınla girdiği ilişkide ruhsal orgazm göremezsiniz. Profesyonel kadınlarla girilen ilişkilerde de bu durum aynıdır. Bu tip kadınlar açısından olaya bakarsanız onları esas ilgilendirilen alacakları paradır."
 
"Anlıyorum sayın Cİnsel. Sayın Abaza siz orgazm hakkında neler söyleyeceksiniz?"
 
"Seks, hayatın bize sunduğu en güzel nimetlerden biri olduğu halde pek çoğumuz seksin en güzel anının, orgazmın tadına varamıyor ne yazık ki… Halbuki, orgazma ulaşmak açısından kadınlar erkeklerden daha şanslı. Bir kere kadınlar daha kolay ve üstelik aynı sevişmede defalarca orgazma ulaşabiliyorlar. Buna da zincirleme orgazm deniliyor. Erkekte ise ikinci bir orgazm için belli bir süre geçmesi ve erkeğin tekrar ereksiyon durumuna kavuşması gerekiyor. "
 
"Tamam da sayın Abaza. Sizin bu söyledikleriniz gerek ruhsal, gerekse cinsel bakımdan uyumlu çiftler arasındaki durumlar. Sizce her evlilikte cinsel birliktelik durumları böyle uyumlu mu?"
 
"Esas sorun da o zaten sayın Işık. Şimdi düşünün kırsal kesimde kendisinden 15 yaş büyük biriyle evlenmiş olan bir kız. Kızın da 15 yaşında olduğunu düşünürsek, ilk cinsel birleşmede bu kişinin orgazm olabileceğini düşünebilir misiniz? Kendisinin kafasına takılan tek konu ilk gece korkusudur. Tabii, burada eğitim şart. Ne yazık ki ülkemizin bazı kesimlerinde cinsellik hâlâ tabu olarak görülüyor."
 
"Peki kırsal kesimde yaşları birbirine yakın, cinsellik açısından eğitimsiz iki kişi düşünelim. Kız 15, erkek, 17 yaşında olsun. Bunların ilişkilerindeki orgazm durumu nasıl olur?"
 
"Kızın cinsel eğitimi ancak kulaktan dolma bilgilerden ibarettir. Ama şimdi internet çıktı. Eğer evinden bilgisayar ve internet bağlantısı varsa o konuda zaten yeterli bilgiye ulaşmıştır. İnternetin olmadığı dönemlerde o yaştaki erkeklerin cinsel tecrübeleri eşeklerle sınırlıydı. Bakın geçenlerde bir anne ile cinsel yönden problemi olan kızı bizim cinsel terapi merkezine geldi. Ben annesi ve kızıyla ayrı ayrı konuştum. Annesiyle konuşurken, "Burada ayıplanacak bir şey yok. Kızınıza cinsel eğitim verdiniz mi?" diye sordum. Kadın bir cevap veremedi. Kadının 5 çocuğu vardı ama cinsellik konusunda hiçbir bilgisi yoktu. Sadece kocasıyla ilişki sırasında elleriyle gözlerini kapattığını anlatıyordu. Yani toplam 1-2 dakikalık bir sevişme  demeyelim de, kocasının rahatlama süresi diyelim."
 
"Teşekkürler sayın Abaza. Şimdi bir telefonumuz var. Hatta sayın Gülfidan Göstermez hanım var. Buyrun sayın Göstermez. Sizi dinliyoruz."
 
"Benim sorum sayın Cinsel hanıma olacak. Bir yıla yakındır cinsel birlikteliğim var ama daha orgazm nedir bilmiyorum şaka değil ciddiyim .Nasıl anlıyosunuz orgazm olduğunuzu? Mastürbasyonda da pek bişey anlamıyorum. çok mu duygusuzum ki?"  
 
"Bu konular aslında partnerinizle konuşarak halledeceğiniz bir konu. Özellikle partnerinizin size yaklaşımı çok önemli. Aranızdaki duygusal bağın derecesiyle, onun size yaklaşımı da çok önemli bir olgu. Erkekler kadınlara göre çok daha çabuk orgazm olduğundan partnerinizin sizi cinsel birlikteliğe önceden hazırlaması gerekir. Sadece kendisini düşünen bir erkek karşısındaki kadına hiçbir haz veremez. Dediğim gibi bu konuyu birlikte açıkça konuşmanız gerekir."
 
"Teşekkürler sayın Cinsel"
 
"Sayın Cinsel size bu şekilde cinsel problemiyle gelen çok kişi var mı?"
 
"Olmaz olur mu sayın Işık? Geçenlerde 16 yıllık evli bir hanım geldi. İki tane çocuğu varmış. Arkadaşları orgazm hakkında konuşurken duymuş. Arkadaşlarına orgazm nedir? diye sorunca, arkadaşları ona gülmüş, ve kendisi de çok utanmış. Bu hanım tam bir temizlik hastasıymış. Sabahtan akşama kadar temizlik yapıyormuş. Bir halıyı önden, ve arkadan defalarca süpürüyormuş. Bana ben neden orgazm olamıyorum? diye sordu."
 
"Siz ne dediniz?"
 
"Kendisinin temizlik hastası olduğundan dolayı mı orgazm olamadığını yoksa orgazm olamadığından mı temizlik hastası olduğunu öğrenmek istedim. Zaten kendisi orgazm olamadığından sevişmekten de zevk almadığını ve kocasını yanına çok zor yaklaştırdığını da anlattı. Kendisine eşiyle birlikte bana gelmesini ve bu konuları hep beraber konuşmamız gerektiğini anlattım."
 
"Peki daha sonra eşiyle birlikte geldi mi?"
 
"Hayır gelmedi. Aslında bu konular eşler arasında açıkça konuşulamıyorsa, bir cinsel terapi merkezine veya bir psikologa giderek bu sorunlarını anlatmaları gerekir. Yoksa cinsel sorunlar yüzünden evlilikler bile tehlikeye girebilir."
 
"Haklısınız sayın Cinsel. Sizce bir erkek partnerini cinsel birlikteliğe nasıl hazırlamalı sayın Abaza."
 
"Sabırla hazırlamalı sayın Işık. Partnerinin, hangi noktalardan tahrik olduğunu bilmeli, önce partnerini düşünmeli. Aslında teknolojik gelişmeler sonunda, gençlerimiz bu konuda yeterli bilgilere sahip oluyorlar. Şimdi ki gençlerin birçoğu evlenmeden önce cinsel birliktelik yaşıyorlar. Günümüzde erkekler artık bekarete de pek önem vermiyorlar. Hatta tecrübeli kadınlarla evlenmeyi tercih ediyorlar. Geçenlerde konuştuğum genç bir bayan, cinsellik konusunda değişik kişilerle deneyim kazandığını, içlerinden en uyumlu olan kişiyle evlenebileceğini söyledi. Özellikle kentlerde bu konuda gençler çok rahat. Onlar için cinsellik tabu olmaktan çıkmış durumda. Kadınlar da erkekler gibi cinsellikten zevk almasını biliyorlar. Eğer bir partnerinden memnun kalmazsa, başka biriyle çok rahat ilişkiye geçebiliyor. 
 
"Evet, zaman çok değişti sayın Abaza. Ben bugünkü açık oturumumuza katılan her iki konuğumuza da teşekkür ediyorum. Açık oturuma almamız gereken konuları bana yazarak iletebilirsiniz sayın izleyiciler. Hepinize iyi günler diliyorum. Hoşçakalın.
 
 
 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..