Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Orhan Veli, Giyim Kuşamına Çok Dikkat Edermiş...

Orhan Veli, Giyim Kuşamına Çok Dikkat Edermiş...
 

Onunla en ortak yanımız, kadınları çok sevmemiz...


Orhan Veli, giyim kuşamına çok dikkat edermiş… Haberiniz var mıydı bundan? Kafa dergisinde okuyana kadar ben de bilmiyordum, farkında değildim bu ayrıntının. Hem çok şaşırdım,  hem çok hoşuma gitti dergide yazan… Neden?, derseniz… Çünkü ne zaman ve nerde olursa olsun; “ Şair, yazar, edebiyatçı, bilimadamı…” dendiğinde… Gözümün önüne hep:

Kafası ve görüntüsü dağınık, karışık, saçı başı birbirine girmiş, elbisesi ütüsüz, ayakkabısı boyasız, kravatı buruşuk ama…

Özgüvenli, kendini işine adamış, dünyası meşgalesiyle çevrili, yaptığı şeyi mükemmelen yaratan ve…

Başkalarının kendisi hakkında ne dediğini, ne düşündüğünü umursamayan… Dikkafalı, başına buyruk, adam sende’ci, asi ruhlu, uyumsuz, çıkıntı, anarmole kaçan düzeyde normal dışı, isyankar, buyurgan, romantik serseriliği kemikleşmiş…Cin fikirli, aykırı duruşlu; tüm bu olumsuz, negatif görüntüsüne rağmen…

Olağanüstü etkileyici, göz kamaştıracak denli karizmatik, heyecan veren, aurası yüksek, enerjisi full, kendine has paspallıkların artı bir hava kattığı, bohemce yaşayan insanlar gelirdi gözümün önüne.

Ve bu yüzden… Son on yıldır… Medyadan ayrıldığımdan beri süren özensiz giyinişimi, devamlılık kazanmış pejmurde şeklimi umursamıyordum.

Ama madem ki; markasız, isimsiz, henüz ciddi düzeyde tanınmamışsam da; yazarlık mesleğine adım atıp, Orhan Veli gibi bir edebiyat büyüğümüzün meslektaşı oldum… Bundan böyle bana, eski günlerdeki gibi tiril tiril giyili, saçı başı janti, jilet gibi gezmek yakışır deyip; daha derli toplu, daha özenli, daha jigs takılmaya başladım.

Gerçi Koca Orhan Veli kiiiiimmm? Ben kimim? Ama… İyi yazarlık, kitlesel  inandırıcılığı, etkileyiciliği, ikna gücü olan düşünür demek hadsizlik olur, fikir adamlığını koymuşsam kafama… O hedefi yazmışsam kalbime; büyük ustama uyup, görünüşümü mükemmelleştirmeliyim. Devir imaj devri nasılsa. Devrin dışında kalmayalım. Değil mi?

Ne dersin, haksız mıyım? Eski günlerdeki şıklığıma dönebilir miyim, Orhan Veli gibi bir devin meslektaşı olmayı hak edebilir miyim sence de? Bunun için elimden geleni yapacağım. Gerisini hayat bilir.

 

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..