Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '09

 
Kategori
Eğitim
 

ÖSS, Sınav sistemi, çok aşamalıya doğru

ÖSS, Sınav sistemi, çok aşamalıya doğru
 

ÖSS iki değil, enaz üç aşamalı olmalıdır.

2010 yılından itibaren, ÖSS sınavlarının iki aşamalı olacağı , bu konuda hazırlıkların yapıldığı söyleniyor.

İlk aşama, genel bilgiyi ve zekâyı ölçecek kolay sorulardan oluşacak. İkinci aşamada ise öğrencilerin seçeceği, yönleneceği alanlarla ilgili sorular sorulacak.

Bu alanlar, Matematik, Fen, Türkçe ve Sosyal Bilgiler alanları olacak.

Bence, bu alanlar biraz daha daraltılarak, üçüncü bir aşama daha yapılmalıdır. Bu sayede, fakültelere daha kaliteli öğrenciler alınmış olunacaktır..

Daraltmak dediğimizde aklımıza, örnek olarak söylüyorum, Fen çok geniş bir alandır, Fenin içinde Fizik, Kimya ve Biyoloji vardır. Öğrenciler belli bir sınıftan sonra, bu ikinci sınıftan itibaren olabilir, seçeceği fizik, kimya, biyoloji derslerinin birinden kendisini daha iyi yetiştirebileceği sistemin içine alınmalıdır. Bu yönde programlar geliştirilmelidir.

Bu örneği, sosyal bilgiler alanı için de söyleyebiliriz. Tarih, Coğrafya, Felsefe grubu gibi...

Bunun üniversiteye giriş sınavlarında ve üniversitede okuyacağı bölümde, öğrenciye çok yararı olacaktır. Öğrenciler branşlarında daha iyi yetişmiş olacaklardır.

Bu sınavların alt yapısını oluşturmak için lise müfradat programlarının tekrar gözden geçirilmesi gereklidir.

Amaç şu olmalıdır : Lisede öğrencilerimize gereksiz bilgi yüklemelerinin önüne geçilmelidir. Üniversitede okuyabileceği bilim dalı, lise yıllarında tesbit edilmeli, belirlenmeli öğrenciler bu yöne kanalize edilmelidir.

Tıp eğitimi görecek bir öğrenci lise yıllarında kendini buna göre ayarlamalı, eğitim pogramlarını da bu yönde almalıdır. Biyoloji ve kimya ağırlıklı derslere, programlara daha çok ağırlık vermelidir. Gireceği ÖSS sınavlarında da bu programla ilgili soruların ağırlığı olmalıdır. Lise yıllarında, kendini gireceği alan için yetiştiren öğrenci üniversitedeki derslerinde de başarılı olacaktır.

Üç aşamalı yapılacak sınavın ağırlık puanlarıda; birinci aşama için % 20, ikinci aşama için % 30 üçüncü aşama için de, % 50 olabilir. En önemli aşama üçüncü aşama olmalıdır, bu aşama öğrencinin direk gireceği daldır.

Üç aşamalı sınav sisteminde öğrenci kendi isteklerini, tercihlerini tam olarak yansıtma şansını yakalayabilir. Kendisini sınavlara daha bilinçli , sistemli olarak hazırlayabilir.

Üç aşamalı sınav sisteminin bir çok yararları yanında, sınav aralıkları, zamanlama, zaman kaybı açısından bir takım sıkıntıları olabilir.

Bu sistem öğrencileri dershane yükünden de az da olsa kurtarabilir. Öğrenciye daha çok güven, moral verebilir. Kişiliklerinde önemli gelişmeler olabilir.

Lise müfradatının lüzumsuz bilgilerinden kurtularak, kendisini geliştirecek, kendisine gelecek sağlayacak alanlara kaydırabilir. Sosyal, kültürel, spor çalışmalarına biraz daha zaman ayırabilir.

İki Aşamalı olarak düşünülen sınavların, üç, hatta dört aşamalı olması öğrencileri tek oturumlu sınavların stresinden de kurtaracaktır. Öğrenciler ne yaptığını, ne yapacağını daha bilinçli olarak seçecektir.

Bu girişimi destekliyorum. Yalnız bu girişimin alt yapısı oluşturulmalıdır. Bundan kastım, lise müfradat programlarının ve liseye öğrenci alımları tekrar, bir sisteme bağlanmalıdır... Meslek lisesi öğrencileri de kendi alanlarıyla ilgili yüksek okullara fakultelere girebilecek kolaylıklara sahip olmalı, sınav ağırlıklı soruları, yönelinecek mesleğe, bilgiye göre olmalıdır.

Çok aşamalı sistemin daha yararlı ve insancıl olacağını düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..