Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '09

 
Kategori
ÖSYS
 

ÖSS heyecanı

ÖSS heyecanı
 

Bugünlerde çok heyecanlıyız. ÖSS başvuruları başladı. Devam ediyor. Kızım da sınava girecek. Altı yıl önce oğlumda da aynı heyecanı yaşamıştık. Öğrencilerimde de aynı heyecanı yaşasam da evde ki telaşe bir başka oluyor. Anneler bu konuyu biraz abartıyoruz gibime geliyor. Çevremdeki arkadaşlarım da aynı.

Sınav maratonu hiç bitmiyor. Çocuklar ilköğretim 6.sınıfta dersaneye başlıyorlar. Lise bitene kadar da sürüyor. Çocukluklarını, gençliklerini yaşayamıyorlar. İyi bir eğitim almaları için aileler de çok yıpranıyor maddi ve manevi anlamda. Eğitim konusunda yeterli planlama yok. Meslek Liselerine gereken önem verilse Üniversitelerin önünde bu kadar yığılma olmaz. Meslek Liselerinin teknolojileri de eski. Eğitimde köklü değişiklik şart. Biz her yıl basit konularla uğraşıyoruz. Sadece sorun katsayı problemi değil. Kalitenin de konuşulması gerek.

Sınavda başarılı olmanın birinci koşulu bilgi birikimi olmalı. İlköğretimden başlayarak dersleri savsaklamamalı öğrenci. Planlı ve proğramlı çalışmalı. İkinci olarak ta süre kavramını iyi değerlendirmeli. Dershaneler bu konuda yardımcı oluyorlar. Test çözme yönünde okulun eksikliğini tamamlıyorlar. Çok kitap okuyan öğrenci çok başarılı oluyor. Okuduğunu anlama ve kavrama kitap okuyarak kazanılır. Sınavlarda soruları 2. kez tekrar okuma lüksü yok. Zaman kısıtlı. Zamanı iyi değerlendirmek gerekiyor. Bu bir yarış. ÖSS'ye 1, 5 milyon öğrenci katılıyor. Kontenjanlar sınırlı. Katılanların dörtte biri üniversiteli olacak. Soruların hepsini doğru yanıtlasa bile bir şekilde elenecek. Anlayacağınız gençlerimizin işleri zor.

Okul döneminde öğrenciler sosyal aktivitelere katılmalılar bence. Sporla uğraşmalılar, bir müzik aleti çalmalılar, tiyatro yapmalılar. 'Bu kadar yoğun çalışma arasında zor 'dediklerini duyar gibi oluyorum. Yine de sinemaya gidebilirler. Dinlenmek de gerek.

Dileğim tüm çalışan, gayret eden gençlerimizin emeklerinin karşılığını alması. Hepsine buradan şimdiden başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..