Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '15

 
Kategori
ÖSYS
 

ÖSYS yanlış yapıyor.

ÖSYS yanlış yapıyor.
 

yetenek sınavı


 
Kurumunuz 25.12.2014 tarihinde duyurulan kararında bundan böyle İç mimarlık ve Endüstri ürünleri tasarımı bölümlerine yetenek sınavlarının yapılmayacağını LYS ile alım yapacağını yetenekle alan üniversitelere duyurmuştur.
 
Ancak YÖK GENEL KURULU bu yıl sınava hazırlanacak öğrencilere bu duyuruyu yayımlamadığı için öğrenciler bu karar öncesi mevcut olan sınav sistemi gereği yetenek sınavları ile sadece YGS için hazırlanmıştır.
 
YÖK GENEL KURULU 2014-2015 eğitim öğretim yılı başında yapılmasına karar verdiği iç mimarlık ve endüstri ürünleri tasarımı bölümlerine yetenek sınavının 2015 yılında yapılmayacağı ilişkin kararın; bu sene sınava hazırlanan öğrencilerin mağdur edilmemesi, kazanılmış haklarının korunması, devlete ve sisteme olan güvenin zedelenmemesi adına 2014-2015 eğitim öğretim yılı başında açıklanması gerekmekte idi. Hal böyle olunca 2014-2015 eğitim öğretim yılı başında iç mimarlık ve endüstri ürünleri tasarımı bölümlerine öğrenci alımlarında yetenek sınavının olacağı YÖK tarafından açıklanmış olmasına karşın,bu sınavın icrasına 5 ay kala kaldırılması ve salt LYS sınavı ile bölümlere öğrenci alınacağının, üniversitelere duyurulması tamamen hukuksuz olmakla birlikte, yetenek sınavına hazırlanan öğrencilerin hak kaybına uğramasına neden olacaktır. İş bu haksızlık nedeniyle sınavlara katılacak öğrenciler manevi olarak zarar görmüş, mağdur olmuşlardır.
 
Sistem istikrarı ve kamuya olan güvenin kaybedilmemesi açısından sınava 5 ay kala sistemi veya sınavı değiştirmek hiç de uygun olmayacaktır. Kaldı ki şu an güzel sanatlar lisesinde okuyan öğrencilerde var. Bu öğrenciler bu okullara da yetenek sınavıyla girdiler. Amaçları endüstriyel tasarım ya da iç mimarlık okumak olan bu öğrenciler hedeflerine liseden başladılar. Doğal olarak 11.sınıftan itibaren matematik dersi görmediler. Şimdi ÖSYS onlara siz bizi ilgilendirmiyorsunuz mu diyor? Biz bu kadar genci harcarız mı diyor? Bu uygulamanın en az 5 sene sonra hayata geçmesi lazım. LYS ile girilen bölümlere çocuklar liseden itibaren hazırlanmaya başlıyor. Eğitimde bir karar alınıyorsa dikkate alınması gereken noktaların bilinmesi gerekiyor. Ben kırk yaşında biri olarak bunun çok zararını gördüm. Şimdi üç çocuk yetiştiriyorum bu eğitim sistemine rağmen çocuklarımdan başarı bekliyorum. Ve her sene yapılan değişikliklerden bütün çocuklarım zarar gördü. Hayatlarımız yap-boz tahtası değil. Artık yapın yapıştırın kalsın.
 
Toplam blog
: 8
: 399
Kayıt tarihi
: 22.12.13
 
 

1973 istanbul doğum yerim ve hala yaşadığım yer..... İşletme bölümü mezunu olan ben eşimin aç..