Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '22

 
Kategori
Turizm
 

OTELLERE ÇOK STAJER ALIN

NEDEN OTELE FAZLA STAJER ALIP YETİŞTİRMİYORSUNUZ? YOKSA ONLARDAN KORKUYORMUSUNUZ? BENCE SİZ KENDİNİZDEN KORKUN...

Evet neden otele fazla stajer alıp yetiştirmiyorsunuz da sadece kendi ihtiyacınız kadar stajer alıp sadece bir bölümde bir tek iş ile staj yaptırıyorsunuz?

Cevabını ben vereyim. Çünkü sizin için hiç bir ehemmiyeti yoktur stajerlerin. Onların sadece servis bölümünde,  boş toplamaya ya da masa sandalye taşımaya, mali işler biriminde kasiyerlik yapmaya ya da vergi dairesine beyanname vermeye, satış biriminde bastırdığınız flyerları kapı kapı dolaşıp dağıtmaya, önbüro biriminde de valiz taşımaya, Fitness center da müşteri havlularını toplamaya yaradığını düşünüyorsunuz...

Ne kötü... halbuki onlar bizim geleceğimiz... ve siz geleceğimizi bilerek ya da bilmeyerek yerinde sayması ya da körelmesi için elinizden geleni yapıyorsunuz... Böyle davranıyorsunuz çünkü stajerlerin ileride sizin yerinizi alacağından korkuyorsunuz. Ancak korkunun ecele faydası yok... Eninde sonunda, siz ne kadar geciktirseniz de, günü geldiğinde o koltuklara, bugün önemsemeyip, ehemmiyet vermediğiniz pırıl pırıl genç stajerler oturacaklar, sizin daha öncekilerin koltuklarına oturduğunuz gibi... Bundan kaçış yok...

İzmir Princess Hotel'de mali işler müdürlüğü yaptığım dönemlerde, bağlı müdürlükler de dahil 22-23 kişi ekibim vardı... Staj dönemlerinde personel müdürü sorardı kaç stajere ihtiyacımın olduğunu... ben de 20-25 stajer istiyorum derdim. Ve o dönemlerde -bu yazıyı okuyan personelim hatırlayacaktır- en az 20 stajere, otelin mali işler müdürlüğünde staj yaptırırdım... Personel müdürünün kaç stajere ihtiyacımın olduğunu sorması hep tuhafıma giderdi ama bir şey söylemezdim... Çünkü benim stajere ihtiyacım neden olsun ki... staj yapacak yüksek okul öğrencisinin bana ve ekibime ihtiyacı vardı kendini daha iyi yetiştirmek için...

Her neyse, müdür ve şeflerimin dışında ekibimden bir personeli (özellikle üniversitede okuyan yada mezun) stajerlerin eğitimlerini plan ve programlaması için görevlendirirdim... Bu planlanmış programda hangi stajerin nerede, ne zaman ve ne kadar süre ile çalışacağı/görev yapacağı açıkça belli olurdu... Üniversite/Turizm  mezunu bir personeli asli görevinin yanında stajerlerin eğitiminden ve plan/programın sağlıklı bir şekilde yürütülmesinden sorumlu tutardım... Tüm stajerler her türlü sıkıntı ve problemlerinin çözümü için öncelikle bu staj programından sorumlu personelime müracaat ederler ve benimle iletişimi de bu personel sağlardı... Hiç sorun olmasa bile staj programından sorumlu personelim, haftada 2 gün 10-15 dakika staj programının ne aşamada olduğu, hangi stajerin neler öğrendiği ve ilerleyen günlerde nerelerde ne şekilde görev alarak neler öğrenecekleri konusunda bana bilgi verirdi. Ben de fırsat buldukca stajerleri zaman zaman toplu olarak ofisime çağırır ve öğerendikleri konusunda sınardım...

İtiraf edeyim hiç bir stajerim resmi staj süresi bitince stajı bırakmadı ve çoğu okulları açılıncaya kadar devam etti... hatta ertesi yıl dahi gelip, "Adnan bey şu şu şu konularda eksiğim var bu senede staja devam edip tamamlayabilirmiyim eksiğimi." diyenler dahi çok oldu...  Ben kimseye staja devam edin demedim. stajerler kendisi istedi... Ekibime de stajerlerin öğrenmeleri gereken hiç bir şeyi onlardan esirgememeleri ve öğretmeleri talimatını veriyordum... Ayrıca stajerlere de "kafanızın içindeki her şeyi çekinmeden sorun ekibime" diye ikaz ediyordum...

Açıkçası hiç bir şeyi saklamadık onlardan...

Çoğu zaman,  mali işler müdürlüğünü dolaşırken şu tablo ile karşılaşıyordum... Tüm kadrolu ekibim ayakta ya da koltuğunu stajere vermiş, masanın yanına başka bir sandalye çekmiş... Yani stajer işin başında ve kadrolu personelimde ona nezaret etmekte...

Bu tabloyu yüce yaratan izin verir de yaşarsam, 80 yaşıma gelsem bile tebessümle hatırlayıp eski günleri yad edeceğim... Umarım o zamanki kadrolu personelim  ve stajerler de hatırlarlar... İzmir Princess hotel mali işler müdürlüğü stajerler için bir yaz okulu gibiydi o dönemlerde...

Kadrolu elemanlarımdan herhangi bir nedenle ayrılanlar olduğu zaman ise... ne şekilde hareket etmiş olduğumu tahmin ediyorsunuzdur... yazmama gerek yok...

O zaman yanımda staj yapanların kimileri belki hala otelde göreve devam ediyordur... Bir çoğu da başka otellerde profesyonel yaşantılarına devam edip bir takım başarılara imza atıyorlardır... Belki kimileri de akadamik hayatına devam ediyordur kim bilir...Hepsine buradan selam olsun...

İş hayatında olanlar olsun, akademisyen olanlar olsun eminim ki edindikleri bu bilgiyi verme/paylaşma ve öğretme geleneğini devam ettiriyorlardır...

Değerli okuyucular iş hayatınızda size referans sadece amirleriniz değildir. Aynı zamanda yetiştirdiğiniz personel ya da stajerleriniz de size referanstır... Bu bakımdan onları iyi yetiştirin. Bugün size omuz verecekler, yarın ise görevleri devralacaklar. Bundan kaçış yok. Önce bebek, sonra çocuk, sonra genç, sonra olgun ve nihayet daha sonra yaşlı dede/nine olup ölümü tatacağımız gibi doğaldır bu süreç de... Onun için karşı koymayın... Öğretin ve onların gelişimlerini izleyin, bu size haz ve mutluluk verecektir... 
 
Son söz;
Şayet hala ekibinizdeki genç personelinize ve yanınızda staj yapacak çok daha fazla öğrenci stajerlere öğretmeme ve bildiklerinizi saklama fikrindeyseniz, size söyleyeceğim tek şey şu; Siz işi bilmeyen ve bildiklerinin de her şey olduğunu zanneden korkak budalanın tekisiniz... Sizin de öğreneceğiniz çok şey var, işi öğrenmeye çabalayan stajerlerden değil, kendi bilgisizliğinizden korkun...

17/10/2006
Adnan Şişman.

 
Toplam blog
: 177
: 9
Kayıt tarihi
: 21.08.15
 
 

1961 yılının sıcacık Temmuz ayının 12. Günü sabah serinliğinde, Üsküdar Zeynep Kamil doğum hastan..