Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '12

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Otizm ve tedavisi

OTİZM, etkili tedavisi 3 yaşından önce başlamalıdır. Bu tedavilerden biride
merkezli tekniklerdir. Bu teknikte çocuğun ilgilerine odaklanılır. Çocuk aktiviteyi
kendi seçer. Böylece aktiviteye daha uzun süre katılması sağlanmış olur.
OTİZİMİN BELİRTİLERİ: Otizmin Başlıca Belirtileri Nelerdir?
Otistiklerde duygusal ve sosyal gelişmedeki kısıtlılık ve problemler, göz temasından kaçınma, seslenince bakmama, yüz ifadelerinde beklenilen duyguyu yakalayamama, taklite dayalı öğrenmenin azlığı (bay-bay, ce oyunu öğrenememe) arkadaş ilişkisi geliştirememe, duygularını başkaları ile paylaşamama, başkalarının gösterdiği duygulara karşılık verememe şeklinde görülmektedir.
Lisan gelişiminde gecikmeler bu çocukların doktora başvuruşundaki temel gerekçesi olmaktadır. Otistiklerin büyük bir kesiminde hiç konuşma gelişmezken, bir kesiminde gelişmekte, ancak söyleneni tekrarlama, anlamsız tekrarlar, zamirleri ters kullanma ve ses tonunun tek düzeliği şeklindedir. En sık karşılaşılan tekrarlayıcı davranışlar ise kendi çevrelerinde dönme sallanma, parmak ucunda yürüme, el-kol çırpma, dönen eşyaya ilgi, kafa vurma, garip el hareketleridir. Kısıtlı ve diğer insanlara anlamsız gelen ilgi alanları söz konusudur. Bu temel belirtiler ayrıca onların hayatını kötü etkileyen aşırı hareketlilik, hırçınlık, uyku sorunu da sıklıkla eşlik etmektedir.
İşlevsel olmayan davranışlara (koklama, dokunma gibi) karşı özel bir ilgi sıkça görülebilen bir belirtidir. Bu tanı özelliklerine ek olarak otistik çocuklar sıklıkla korku, fobi, uyku ve yeme bozukluğu, öfke nöbetleri (babalan tutma), saldırganlık gibi çeşitli sorunlar gösterirler. Kendini yaralama (örneğin bileklerini ısırma), özellikle ağır zekâ geriliği olan otistiklerde sık görülür. Müziğe karşı aşın ilgileri vardır. Seçicidirler ve beğendikleri müziği saatlerce dinleyebilirler.
Çocuğumuzun Eğitimi için Kurum Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Ailelerimiz, eğitime başlarken olmasa bile zaman içinde eğitim almakta oldukları kurumu değerlendirebilmek için bazı sorular sorabilmelidirler. Eğitime yeni başladıkları dönemlerde sorularda geçen bazı kavramların ne olduğu ya da kaliteli eğitimin nasıl olması gerektiği konusunda net fikirleri olmayabilir. Fakat zaman içinde iyiyi kötüyü daha iyi ayırabileceklerdir. Ayırabilmeleri için gerekli olan bilgileri de zaten devam ettikleri kurumdan beklemeleri gerekmektedir. Eğer, bu konuda tatmin edici bilgi alamıyorlarsa; o zaman devam ettikleri kurumu tekrar değerlendirmeleri gerektiğini bilmelerinde fayda vardır. Eğitim kurumlarını ziyaret ederken birçok süslü sözler duyabilirsiniz. Bir süredir yaygın biçimde yaşanan istismar konularından biri olan otizmden etkilenmiş çocukların eğitimi konusunda ailelerimiz çok hassas olmak durumundadırlar. Ortalıkta çok sayıda ‘otizm uzmanı’ dolanmaktadır. Ülkemizde böyle bir ünvan ya da uzmanlık sağlayan bir kurum yoktur. Yurtdışında eğitim aldığını iddia edenler olursa, mutlaka oradan alınmış belgesini talep edin. İlgilendiğiniz kurumda başka otizmden etkilenmiş çocukların olup olmadığını, personelin bu çocuklarla çalışmak için ne kadar eğitimli ne kadar tecrübeli olduğunu soruşturun. Diğer ailelerle görüşün. Aklınızda tutmanız gereken; yanlış uygulamalarla vakit kaybetmemeliyim, olmalıdır. Aşağıda kendi kendinize sorup evet-hayır diyerek cevaplayabileceğiniz sorular vardır. Bu tablodaki sorular bir eğitim kurumunun kalitesi için mükemmel bilgi sağlamayabilir, fakat başlangıç için aklınızda tutmanız gerekenler hakkında size yol gösterici olabilir. Ne kadar çok evet cevabı varsa, devam ettiğiniz kurum hakkında daha olumlu fikirlere sahip olabilirsiniz

 
Toplam blog
: 51
: 3947
Kayıt tarihi
: 07.09.08
 
 

1991 yılında istanbul üniversitesinden mezun oldum. O yıldan beri, pedagog, psikolojik danışman o..