Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Oyunbaz kitaplar

Oyunbaz kitaplar
 

Sabah gazetelere bakmak için bilgisayarı açıyorum ve ilk girdiğim gazete sayfasında en başta bir yazı ''bir dilek tut ve kartını seç''. Hadi bugünde böyle başlayayım diyorum. Dilek tutup yazıya tıklıyorum. İlginç olan ise seçtiğim kart, tuttuğum dileği açıklıyor.

Fallar, tarotlar, kahve falları, bakla falları... gün geçtikçe sanki insanlar daha bir yoğunlaşıyor bu işlere. Ne kadar inandırıcı veya ne kadar doğru bilemiyorum. Sadece altıncı hissim çok kuvvetli olduğundan ben inanmıyorum. Çocuklukla genç kızlık dönemim arasında kumburgazda, kumsalda kızlarla sohbet ederken her yarım saatte bir geçen ve ''falınıza bakayım kızzllaarrr''diye yanımıza gelen falcıları hatırlıyorum. O kadar çok bıkmıştım ki, en sonunda ''sizden önce geçen teyzeye baktırdık''demeye başlamıştım. Hatta inanmaz gözlerle bakarlar ve bizde biraz önce geçen falcı kadını tarif ederdik.İnanır, giderlerdi başımızdan.

Son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan kişisel gelişim kitaplarını da tıpkı bu fallara benzetiyorum. Bir ara furya şeklinde devam ediyordu.Sonra duruldu, derken tekrar başladı.Hepsinin ana teması aynı.İyi ve güzel düşünce, erdemlilik, karşınıza çıkan fırsatları iyi değerlendirme, bütün duyularınızı kullanma...vs.İlk çıkan bir kaç tanesi cidden anlamlı ve mantıklıydı.Sonra sonra neredeyse ilkokul öğrencisine hitap eden kişisel gelişim kitapları çıkmaya başladı ve ben de onları okumayı bıraktım.Çünkü hem zamanımdan çalıyorlar hemde gereksiz yere kafamı meşgul edip bana birşey kazandırmıyorlardı.

En son geçenlerde bir arkadaşım güzel bir hediyeyle çıkageldi.Listebaşı olan bir kitap, ne güzel.Hemen okumaya başladım.kişisel gelişimle ilgili bir kitaptı.Uzun zamandır bu konularda okumadığım için bakalım neler değişmiş dedim.Baskı bir harika, yazılar, renkler, kağıt kalitesi süper.Fakat içinde işe yarar bir tek şey yok.(veya benim işime yarayacak)Üstüne üstelik bu kitap liste başı, inanılır gibi değil!!!

Benim anlamadığım ise, hiç kitap okumayan, tiyatroya, sinemaya gitmeyen, kültürel birikimi olmayan, ekonomiden, finansdan, matematikten anlamayan bir insan nasıl olacak da kişisel gelişimini sağlayacak?Bu kadar boş ve basite indirgenmiş bu kitaplarla mı?Bu tamamen insanları kandırmak demek değil midir?Zaten ekonomik zorluğu olmayan, bir işi olan, kendini yetiştirmiş biri bu kitaplarda yazılanları fazlasıyla yapıyor çünkü yarınını düşünmeyi de öğreniyor.

Hiç kitap okumamış, kendine bir şeyler katmak için çabalamamış birine ''gözlerini kapat, güzel bir evin olduğunu, maldiv adalarında tatil yaptığını, süper bir araban olduğunu düşün mutlu ol''demektir.Sonrada ''ben bunları sana öğrettim şimdi de yazıyorum al oku'' diye mi düşündü acaba bu kitabı yazanlar?''Kitabı okudun mu, nasıldı''diyenlere verecek cevap bulamıyorum.Alt dudağımı büzüp''bence gereksiz, biraz saçmalamışlar''diyorum.

Benden çaldıkları zaman için yazarına ve yayımcısına çok kızıyorum.

 
Toplam blog
: 265
: 642
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..