Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

Özel okullar "siyasi"

Özel okullar "siyasi"
 

BİR OKUL


Okullar

Çocuklarımızı okula yazdırırken neleri öncelikli düşünüyoruz;, okulda aradığımız özellikler neler, örneğin okulun ciddi öğrenci yetiştirmedeki hüsnüniyeti çocuğun psikolojisinin seyirmeden devamlılığı yanında iyi alışkanlıkları veren kendine güveni aşılamayı , çalışkan dürüst olmayı ailesine ve vatanına sevgi, saygı, inanç ve hürriyetlerin kişiye değil toplumda yaşamak için elzem olduğunun bilincini sağlıyor mu ben bunu mu istiyorum ?Yoksa oğul veya kızımın işte şu , şu özel okulda desinler diye mi gönderiyorum . Bunların yanında ben ilgilenemiyorum işte özel okul; herşeyiyle öğrenir, nihayet para ödeniyor.Benim işlerim fazla veya zaman ayıramam deyimiyle özel okul bir ferahlama veli olarak sorumluluklarını belli bir yere yıkmanın rahatlığına mı dayanıyor. Devlet fertlerinin eğitimlerinden sorumludur, ama okulda evladını okutmak istemeyene de bazı caydırıcı müeyideler uygulayarak yapmaktadır . Devletin içi dışı örnek timsali , yüreği insan sevgisiyle dolu , vatan millet sevdası, insan yetiştirmenin haz ve mutluğuyla dolu, göreve koşarken ki bu durdurma; neden ?Birisi veya başkası boş ver uzağı istifa et özel okul yanı başında neden? Bunu neden teşvik edip o genç insanın bilgi heyecanlı keşfetme duygularına balta vuruluyor. Atatürk ilke ve inkilaplarıyla donanırken , bilgi becerinin geliştirildiği azim , kararlılık fikirlerinin yılmaz bekçiliğine sadece bir tebessümle karşılık bekleyen kişileri yetiştiren okulları ;iyileştirmek , geliştirmek daha modernize etmek varken , bu irfanlı yuvalarının bilgi beceriyle yeterli kişilik li vakur onuruyla yapıcı , dinletici öğretici özellikleriyle donanmış öğretmenlerin ve fonksiyonları bir takım düşüncelerle önceki ikmali aksıyor sanıyorum. Çünkü sebep nedense devlet okullarına bir düşmanlık olarak nitelendiriyorum. Evlatlarını sevenler mutlak düşünmelidirler , yapacakları her şeyden kendilerine olan saygıları
na sorumludurlar. Çocuğunu iyi tanımalı veya tanıyamıyorsa işte burda yardım almalı , ilk temel basamağa maksadını bilerek basmalı . Bilinmelidir ki neme lazımcılık burda başlıyor . Düşünülürse ;yaşanılan herşey bir zincirin halkalarıdır, bu halkadan birisine verilen önem o yöne doğru eğim sağlar "okuduğunu bilmeli ;bildiğini de yapmalı "23 nisan çocuk bayramını seyrederken dinliyorum hep özel okul öğrencileri neden ? paralı oldukları için mi? sadece devlet okulunda okuyan öğrenciye rastlamadım. Bakanımızın fikirlerine saygım var ama çok üzüldüm . Bilenler nasılsa bilmeyene öğretir ama ;önemli bayramlara yurdun başkente uzak beldelerinden davetle getirilen çocuklar neden yok , onun yüreğinde ömrünce taşıyacağı armağanı olmasın. Özel olmak bazı insani davranışlar belirttiği gibi farklı bilgi becerilerle donanım ister, diğer bir özel ise;bilgi beceride diğerlerinden geride kalanların yetiştirilmesidir sanırım bunun farklarını da iyi bilinmeli bu doğruysa nerdeyse herkesin özel eğitime ihtiyacı var demektir! Ne denir, artık sözüm yok sanırım diğer yorumları size bırakıyorum ...

 
Toplam blog
: 151
: 1010
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

Kısaca öğretmen ve öğretenim. Yaşamayı yaşarken öğrenmeyi ilke edinmenin dustur olduğuna inananla..