Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '18

 
Kategori
Özel Günler
 

Özgürce Oy Kullanmak

Özgürce Oy Kullanmak
 

salih arıkan


Bu gün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde seçim var. Oradaki Engelliler nasıl oy kullanıyor acaba evinden çıkamayanlar oy verebiliyor mu Görmeyenler Refakatcilerini mi bekliyor Sandık görevlileri Hayır ben de seninle ve Refakatçinle Birlikte içeri gireceğim diyor mu

Türkiye'de Engellilerin tek başına sandığa gidebilecekleri çözümler üretilmeli. Evinden çıkamayana Ambulans göndermeyi marifet saymamalıyız. Engelli tek başına dışarı çıkamıyor ve hayata katılamıyorsa önlem alması gereken Merkezi ve Yerel idarelerdir. Oy verdiğimiz okulların önce Erişilebilir olması gerekir. Zorla engelli Okula gider Sandık aşığı getirilmez niye oy sandıkları evden çıkamayanların evine gelmez. Yâda telefonla oy verme internet üzerinden oy kullanma mektupla yâda farklı seçenekler değerlendirilmez.

Görmeyenler hala refakatçileriyle sandığa gidiyor. Bu gizli oy açık sayım ilkesine aykırı bir durumdur. Seçimlerden önce engellilerin oy verme şartları gözden geçirilmeli. En son referandumda ilk defa engelsiz erişim derneğinin oy şablonlarıyla dileyen görmeyenler oy verdiler. Bende ilk defa. Partiden görevli istemeden birini beklemeden tek başıma oy kulandım. tabiî ki çocuklar gibi sevindim. Bu mutluluğu tatmışken gelecek seçimde biriyle oy vermeye gidersem çok üzücü olur.

Lütfen bu konudaki çalışmalar hızlandırılsın. Benim arkadaşım hiç dışarı çıkamıyor hiç oy veremiyor. Ambulansla oy kullanmayı ret etti. Bence haklı bizler hayatımızı kolaylaştıran geçici çözümler değil kalıcı çözümler istiyoruz.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..