Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Özlem' in mantarlı tavuk sotesi

Özlem' in mantarlı tavuk sotesi
 

:)


Bugün annem, babam ve kardeşim Eskişehir’ e, yanıma geliyorlar.

Kaç gündür düşünüyorum ne yemek pişirsem, ne yapsam diye.

Yemek kitaplarını karıştırdım, internetten tariflere baktım. Ama her tarife bir kusur buldum. Ve hepsinin birer parçasını alarak kendime bir “ Mantarlı tavuk sote” tarifi yarattım.

Sizlerle paylaşmak istiyorum, hem kolay hem de az önce tadına baktım hafif ve lezzetli olmuş.

Malzemeler:

250- 300 gr tavuk bonfile (ben 2 parça kullandım ve 4 kişi için yeterli)

1 adet kuru soğan

10- 15 tane mantar

4 adet çarliston biber (kırmızı salçalık biberlerden bulabilirseniz içine renk katar ve güzel olur ama maalesef ben bulamadım)

3 adet domates

2-3 diş sarımsak

kekik, pul biber, kırmızı biber, karabiber… (dilediğiniz her türlü baharat)

Öncelikle tavuk bonfileleri iyice yıkayıp küp küp doğradım. Yine yemeklik doğranmış soğanları, 2-3 kaşık sıvı yağ ile biraz kavurup tavukları ekledim. ( Daha önce hep tavuğu öncelikle haşlar sonra yemek için kullanırdım pişmeyeceğini düşünerek ama gayet güzel pişti.) Üzerine birer tutam kekik, pul biber ve karabiber ektim. Soğan ve tavuklar iyice kavrulup suyunu çektikten sonra, yine tavuklarla aynı boylarda doğradığım mantarları üzerine ekledim ve mantarların yaydığı suyu çekene kadar pişmeye bıraktım.

Mantarlar ve tavuklar özleşince üzerine halka halka doğradığım biberleri ve soyup doğradığım sarımsakları ekledim. En sonda küp küp doğradığım domatesleri. Domateslerde yemekle bütünleşip suyu tam kıvamında kalınca altını kapattım.

Nefis görünüyor..:)

Bu tarifi belki de biliyorsunuz, çok defada denediniz bir kez de ben benim usulümü sizlere anlatmak istedim. Umarım denediğinizde çok lezzetli tatlar ortaya çıkar.

Yemek yapmak beceridir, el çabukluğu, maarifet gerektirir. Ama bence yemek yaparken en önemlisi içine koyduğunuz malzeme çeşitliliğinden çok, yaparken duyduğunuz mutluluk; yemeğinizi yiyen insanların yüzündeki gülümsemeyi hayal etmektir.

Yemek yapmakta aslında bir sanattır bence. Hepimizin farkında olmadan ilgilendiği bir sanat.

Afiyetle, mutlulukla ve birarada yenilen nice yemeklere...

 
Toplam blog
: 9
: 2339
Kayıt tarihi
: 29.04.08
 
 

Hayat akıp giderken her dakikanın her saniyenin tadını çıkarmak gerek diyenlerdenim ben. Kötü gidişl..