Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Özür dileyen Şirinler ve Gargamel

Özür dileyen Şirinler ve Gargamel
 

“Özür diliyorum” metni hakkında bir yazı yazıp o metindeki çok da ince olmayan ayrıntıyı anlatmıştım (1).

İlk günden bu yana özür dileyenler içinde “Ben soykırım için özür diledim” diyen bir kişi bile çıkmadı, her konuşan “zorunlu göç” veya “zoraki göç” yani bilinen adıyla “tehcir” ve sonuçları için tamamen insancıl ve kişisel bir şekilde özür dilediğini söylüyor. Hatta kampanyada başı çekenler soykırım iddiasına külliyen karşı olduklarını söylüyorlar.

Özür metninin birinci cümlesindeki çok da ince olmayan oyunu yeniden açıklıyorum:

“1915'te Osmanlı Ermenileri'nin maruz kaldığı X'e duyarsız kalınmasını, bunun inkâr edilmesini vicdanım kabul etmiyor.” (2)

Tek bilinmeyenli bir denklem yazdım. Şu anda zaten yazılı olduğu için herkesin bildiği özür metni henüz yayımlanmadan önce birine “X nedir?” diye sorulsa “X=Soykırım” diyecektir. Şu anda o metni imzalamış olan 100 kişiye henüz imzalanmadan önce sorulmuş olsaydı 100’ü de aynı şeyi yani “X=Soykırım” diyecektir. Çünkü burada çok basit bir mantık var.

X = ?

X = inkâr edilen birşey

Bu basit denklemin sonucu bellidir: X yerine ne yazarsanız yazın “Soykırım” anlamına geleceği çok açıktır. Çünkü “tehcir” asla inkar edilen birşey değildir. Onların ifadesiyle inkâr edilen “soykırım”dan başka birşey yoktur.

Bu kötü kaleme alındığı için ortaya çıkmış bir cümle değildir, çok ince planlanmaya çalışılmış, ancak çok kolay anlaşılan ucuz bir oyundur:

Kendilerini diğerlerinden daha akıllı sanan biriler önce “tehcir” için özür dileyeceklerini söylediler. Bu konuda, kamuoyu yaygın haberler ve yorumlarla haberdar edildi. Bu haberler ve yorumlarla, imza atma eğilimi olanlara bunu öğrettiler. Daha sonra imzaya açtıkları metne “tehcir” yazmadılar, “Büyük Felâket” yazdılar. O zaman metin şöyle oldu:

“1915'te Osmanlı Ermenileri'nin maruz kaldığı Büyük Felâket'e duyarsız kalınmasını, bunun inkâr edilmesini vicdanım kabul etmiyor.”

Bu metindeki “Büyük Felâket”i, kötü niyetliler “soykırım” diye okuyup, Gargamel mutluluğuyla metni imzaladılar. İyi niyetliler ise “tehcir” diye okuyup mavi adamların ve kadınların insancıllığıyla metni imzaladılar.

Gargamel yine Şirinler’i kandırdığını sandı. Şirinler bu haksızlığı kabul etmemeli, doğrunun, haklının yanında yeralmalıdır.

O metnin altında imzası olan Şirinler’i imzalarını geri çekmeye davet ediyorum. Gargamel orada kalsın, beni üzen Gargamal'in yanında gördüğüm Şirinler.

(1) “Özür diliyorum” metnini çok dikkatli okuyun (15-12-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=150097

(2) Sözcük oyunu olmasın diye “X’e”, “X’a”, “X’ya”, “X’ye” ekleriyle de sorulabilir.

Ankara, 23 Aralık 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..