Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '12

 
Kategori
Siyaset
 

Padişahım çok yaşa

Padişahım çok yaşa
 

Bu gün kıyametin arifesi mübarek perşembe. 2012 aralık ayının 20 si. Yok, kıyametle ilgili bir şey yazmayacağım ama ne yazsam? Başbakanı da yazmayacağım. Bülent Arınç ı hiç yazmayacağım. Bu güne kadar gelmiş geçmiş en taraflı meclis başkanı, Cemil Çiçek i mi yazsam acaba diyorum ama değmez. Şöyle adam gibi bir şey yazmalıyım.

Gelin biraz siyaset yapalım. Bu memlekette sol var mı, solcu var mı? Ya komünist, o var mı?Bu sorulara "evet" diyen var mı?..........

Ben de öyle düşünmüştüm. Dünyanın en acayip toplum yapısına sahibiz. Ne İsa ya yaranabildik, ne Muhammed e. Musayı da asasından tanırız. Davut u hiç bilmeyiz. Yok canım, bizim dış bakanımız olan değil. Hz. Davut. Allahın ilk elçisi.

Nerede kalmıştık, solda mı. Sağım sarmısak, solum soğan. Benim askerlik yaptığım yıllarda, Türkçe bilmeyen Türk askerine, sağı, solu böyle tarif ederlerdi. Askerin her türlü ayak işini Türkçe bilmeyen Türk askeri yapardı. Patates soyar, soğan ayıklar, tuvalet nöbeti tutarlardı. Bol bol da dayak yerlerdi. Güya siyaset yapacaktık, askerlik anılarına daldık. Ben asker iken bir gün yemek te bu Türkçe bilmeyen Türk askerlerinden birisinin yemek yemediğini gördüm. Suratını asmış, öylece oturuyordu. Yanına gittim. Sordum: Hayrola neden yemiyorsun? Yüzüme baktı. Ağlamaklı bir sesle: Ben de personel tabak istirem, dedi. Bu yemekte ona bakır tabak düşmüştü. O zamanlar, askerin, herkese yetecek kadar porselen tabağı mı yoktu ne? Ha, o gün yemekte, bol sulu etli nohut yemeği ve bulgur pilavı vardı.

Şimdilerde bu Türkçe bilmeyen Türk vatandaşları, tutturmuşlar "ana dilde eğitim" diye. Bence haklılar. Ana dillerinde eğitim görmeliler. İyi de o zaman ne olacak? Biz de Kürtçe mi öğreneceğiz. Yıllardır onlara Türkçeyi öğretemedik, bak şu başımıza gelene?

Bu ülkede sol var mı? Solcu var mı? Ya komünist, o var mı? Yok. Bu kavramlar bize göre değil. Biz padişah ümmetçiliğinden geliyoruz. Verirlerse yeriz. "Padişahım çok yaşa" demeyi severiz. Kuvvetler ayrımı mı? O ne ki? Madem ki zararlı bir şey, Başbakan ve şürekası öyle diyor, atın içeri, garanti Ergenekondur.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..