Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Paranın cazibesi

Paranın cazibesi
 

Bir değişim birimi olarak bir metanın ilk kullanışı MÖ 9000 Yıllarına dayanmaktadır.
Ama o zamanki para dört ayaklı ve hareket halinde. Hayvanların evcilleştirilmesi ile büyükbaş hayvanlar para gibi el değiştiriyor. Latince’de “Pecunia. ” Para demek ve sığır anlamına gelen pecus kelimesinden türemiş.

Günümüzde bazı Afrika ülkelerinde hala sığırların bir takas aracı olarak kullanılması bu sistemin pek te yabana atılmaması gerektiğini gösteren ilginç bir örnek.
Para icat edilmeden önce, deniz kabuğundan kıymetli metallere kadar çeşitli mallar değişim aracı olarak kullanılmıştır.

Tarihin çok erken dönemlerinde bir belirsizlik vardır. Çin’deki ilk parasal gelişmeler üzerinde de tartışmalar vardır.
Burada amacım paranın tarihçesini vermek ve günümüze gelene kadar ki değişimi yazmak değil. Paranın nasıl bir güç olduğunu merak etmişimdir.

Parası olmayanın, yaşam güçlüğü olurken, parası olanların mutsuzluklarını gözlemliyorum . Oldum olası parayı çözememiş bir insanım.

Para nedir? Para güçtür, sevgidir, amaçtır, araçtır, çözümdür, rahatlıktır, özgüvendir, güvencedir, mutluluktur, sağlıktır, yardım edebilmektir. kötülüktür, diye sıralayacağım bir sürü kavram var. Bu kavramları ben çıkartmadım. . Ama olmadığı zaman gerçekten amaç edinildiğinden tutun da, olanın ise olmayanı çok fazla anlamadığından söz ediyorum.

Sınırları belli olmayan, süper ego, savaş, cinayet, cehaleti de barındırabilen, bu sınırsız iyilik ve kötülük güç kaynağı paranın cazibesi, insanlığın tarihinde daha ileri gitmek için, sınır tanımayacak sanıyorum. Öyle ise, paranın gücünü hep hissedeceğiz.

Kendi adıma mesleğimi yaparken, ödediğim dolar üzerine kiralar, şirket vergileri, ev kiraları faturalar derken 30 günü sadece bunlar için çalışanlardanım . İhtiyacım oranında çalışırken, mütevazı yaşamı tercih edenlerdenim.

İşte tercihler ve paranın cazibesini çekici bulmayan biri olarak, para hakkında yazmak bana en son düşecek görev olsa da, para kazanmanın dürüstçe ve erdemli duygusunu hiç kaybetmeyen insanların varolması beni mutlu ediyor.

Bu insanlar en büyük cazibenin yaradılışa ve yaradana inanç olduğunu yüreklerinde yaşattıklarından dolayı benim için çok değerliler. Para ile ölçülemeyecek dostluklar, paylaşımlar ile mutluluğu yaşamanın ne olduğunu bilenlerdenim.

Son söz olarak parasız yaşanması zor bir dünya olsa da, erdemini bozmayan insanlar, paranın sadece araç olduğunu bilirler. Daha fazla, çok daha fazla istemenin sonu olmadığını da.

Bir araba aldıkların da, imkanları çoğaldıkça yeni arabalar, yeni cep telefonları, yeni evler . . . Çılgınlaşan bir dünyada, sevginin sönükleşmesi, egonun tabana vurmasıyla olur. Olacak ta. . Paranın cazibesi asla kaybolmayacak diye düşüyorum

 
Toplam blog
: 113
: 5180
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

Kişisel gelişimde, düşüncelerin kullanımını sanat gibi gördüğümden, 1986yılından itibaren çok sevdiğ..