Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '07

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Patates lokması

Patates lokması
 

Emekli bir öğretmen büyüğüm bana bir yemek kitabı verdi. "Ben ölünce bunu bir yerlere atarlar, ama sen bu konuyu seviyorsun. İşine yarayabilir." dedi. Kitap çok ilginç geldi bana. Çünkü yemek pişirme yöntemlerimizin ve malzemelerimizin ne kadar değiştiğini farkettim. Kitap 1933 yılında K.Adil diye bir yazar tarafından yazılmış. ( Ne yazık ki hakkında hiçbir bilgi bulamadım.) Aşçı ve Aşhane adını taşıyor.

Neleri uygulayabilirim diye bakarken tatlılar bölümünden başladım. Patates Lokması dikkatimi çekti. Denedim, harika oldu. Hele biraz dişinizi sıkıp bir kaç gün bekletebilirseniz daha da güzel oluyor. Ancak ben pek sabredemedim. (En çok iki gün dayanabildi.)

Tarifleri orijinal şekliyle zaman zaman sizinle paylaşacağım. Şimdiden afiyet olsun....

Yapılışı:

1 Kilo patatesi haşlayıp, kabuklarını soyun. 1, 5 kaşık nişasta ve 4 yumurta ekleyerek blendırda yoğurun. Küçük lokmalar halinde kızgın yağda kızartın. Soğuk şuruba atın. Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 11
: 1933
Kayıt tarihi
: 27.08.06
 
 

Edebiyat öğretmeniyim. Sanırım iki oğlum var :)) Evden o kadar uzun ayrı kaldılar ki nasıl büyüdükle..