Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '20

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Patavatsızlığı örtme !!

Patavatsızlığı Açık Sözlülükle Gizleyemezsiniz !!!

 

Açık sözlü kelimesini okuyunca eminim ki birçoğunuz evet işte ben dediniz. Bu aralar nedendir bilinmez herkes açık sözlü olduğunu düşünüyor. Hatta açık sözlü kelimesi yerine kendimize artık dobra diyoruz “Dobrayım ben”

 

Kendinizden emin olduğunuzdan dolayı “sosyal ve iş arkadaşlarınızla çok rahat konuştuğunuzu, beni seven böyle sevsin, ben içimden geçeni söylerim arkadaş, zaten beni seven böyle seviyor sevmeyende bu yüzden çekemiyor, sırf dobra lığımdan dolayı bazı ortamlara bile çağırmıyor korkaklar” dediğinizi duyar gibiyim. Emin olun bazen bende öyle diyorum

 

Zaten hepimiz yaptıklarımızdan çok eminiz, kontrol edilmeye hiç ihtiyacımız yok, karşımızda ki insanlar biz dobra olduğumuz için neyle karşılaşacakların ve bu yüzden de bizimle uğraşılamayacağını çok iyi biliyorlar

 

Tamam, bu kadar açık sözlülük yeter şimdi gerçek hayata dönelim

 

Açık sözlü olduğunu düşünmenin güzel yanlarının olduğu kadar sıkıntılı yanları da var

 

Açık sözlü olduğum için;

  • İş yerinde hiç sevilmiyorum.

  • Müdürümle devamlı tartışıyorum.

  • Arkadaşlarım organizasyonlara beni çağırmıyor.

  • Sorulara doğru cevap veriyorum alıngan davranılıyor.

  • Toplantılarda ben konuşunca hepsi susuyor çünkü işlerine gelmiyor cümlelerini çok duydum ve çok duydunuz değil mi?

 

2014 te yapılan bir araştırmada işten çıkarılan kişilere sizce neden işinize son verildi açıklayarak yazınız denildiğinde. Cevaplar harmanlanmış, Her yüz kişiden 37 kişinin cevabı “ ben açık sözlü olduğum için müdürüm beni sevmedi” olmuş. İşten çıkarılan arkadaşlarımızın çoğu olayı açık sözlülüğe bağlamıştır.

 

Ne yapmak gerekir?

 

Açık sözlülük alınganlığın olduğu ilişkilerde çok hassas davranılmalı. Size saçım nasıl olmuş diyen sevgilinize, beğenmeyip “kötü olmuş” derseniz bu patavatsızlıktır ve toparlayamayacağınız bir tartışmaya davettir. İnanın burada açık sözlü olunmaya gerek yoktur.

“Peki, yalan mı söyleyelim” dediğinizi duyar gibiyim. Bence bu konuda yalan söyleyin !! Bir iki gün bekleyin. Sevgilinize onda en çok beğendiğiniz saç modelini söyleyin. “Geçen yaptığından çok daha hoş oluyor” dediğinizde günü kurtarırsınız. Benden söylemesi

 

Gelelim asıl konumuza iş hayatında ki açık sözlülüğe

 

İş hayatında açık sözlü olacağınız durumlar sizden istenilen fikirlere ağzınızdan geldiği gibi değil, hassas dengeleri göz ardı etmeden vereceğiniz anlardır.

 

Bir eğitim gününde katılımcılardan biri, ellerini arkada bağlayıp, hafif sağ bacağının üstüne ağırlığını verip, sol bacağını biraz kırıp ileri geri sallanırken;

 

“Ben çok açık sözlüyüm, müdürlerim o yüzden beni sevmiyor, her toplantıda itiraz ettiğim için elinden gelseler beni, toplantıya çağırmayacaklar, sistemde yanlışlık varsa ben söylerim, dilim sivri diye kimse kusura bakmasın ben böyle gördüm böyle söylerim” dedi

 

Arkadaşının gülümsemeleri arasında bana bakarak benden onaylamamı bekleyen cümleler duymak istediğini hissettim.

“ sizi tenzih ederek söylüyorum ama açık sözlülükle patavatsızlık çok ince bir çizgiyle ayrılmaktadır. Bazı davranışlarımız açık sözlülük, bazı davranışlarımız ise patavatsızlık ile adlandırılır” dedim.

 

Toplantı arasında katılımcılarla konuşurken o arkadaşın yanımızda olduğunda konuyu açtım, konuşma sırasında arkadaşlarının onun hakkında ki esprilerini kendisinin olduğu bir ortamda duydum. Arkadaşları

  • “Her toplantıya mutlaka geç gelir

  • Hiçbir toplantıya hazırlık yapmadan, elinde veriler olmadan gelmiştir. Hatta çocuklar gibi hep fazla kalemi olan var mı diye bağırır

  • Elinde kalemle oynarken devamlı düşürür dikkat dağıtır

  • Her konuya "ama bu bence yanlış" diyerek başka firmadan örnek verir

  • Alınan kararlara, "altımdaki çalışanlar bunu hiç sevmez, bence yanlış yaparız" der

  • Her toplantıda "maaşlarımız az ne olacak bu durum der” dediler.

 

Hiç abartmadan yazdım. Şimdi sizce bu arkadaş açık sözlümü görünür, söyledikleri ciddiye alınamayacak kadar patavatsız mı ?

 

Müdürünüzün organize ettiği bir toplantıya “Toplantılar bence amacına ulaşmıyor “ derseniz bu patavatsızlıktır. “toplantılarda şu konuları da gündeme alsak daha iyi olur, gözlemlerime göre diğer arkadaşlar sanki toplantıda rehavete kapılıyorlar “ demek daha yapıcıdır veya müdürünüze “ toplantıların amacına ulaştığını tam olarak düşünüyor musun? Bence bazı konuları da gündeme alsak daha faydalı “olur sözü yapıcıdır

 

Her konuda müdürünüze itiraz etmek sizi açık sözlü yapmaz ancak çok konuşan, gördüğünüz her yanlışı anında olmadık yerde yapmanızda patavatsız yapar

 

Açık sözlülerin kullanmaması gereken ilk kelimeler

 

Doğru değil

Etik değil

Haksızlık

Sizce mantıklı mı

Ben olsam öyle yapmam

Çok yanlış

Yok artık

Çok kötü

Vb gibi

.

Amacım nasıl davranmanız, vereceğiniz cevap nasıl olmalı değil. Amacım yaptığınız hareketin, verdiğiniz cevabın açık sözlülük mü, patavatsızlık mı olduğuna net karar vermenizdir.

 

siz siz olun patavatsız olmayın

 

 

Turgay Boztaş

 
Toplam blog
: 6
: 52
Kayıt tarihi
: 13.12.20
 
 

Bir markanın kurumsallaşması, Mağazacılık yönetimi, Ekip yönetimi, Liderlik eğitimi, ..