Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Pazartesi sendromu

Pazartesi sendromu
 

İş yaşamında yirmi üç yılı geride bırakmış olmama rağmen, Pazartesi sendromunu yaşamaya devam ediyorum ne yazık ki. Sabah işyerinde  günaydınlaştığım, benden yaşça bir hayli küçük çalışan arkadaşım, dört yıldır çalışıyor olmasına rağmen,Pazartesi günlerinin stresinden  bir türlü kurtulamadığını söyleyerek, bu durumdan  ne zaman kurtulacağını sordu Bana. Sabah sabah zor bir soruydu Benim için.Doğruyu mu söylemeliyim, yoksa Pollyannacılık oynayıp pembe mutluluk tablosu mu çizmeliydim bir an karar veremedim.  Sonunda doğru söylemeye  karar verdim ve Pazartesi sendromuna alışması gerektiğini, bu durumun ilerleyen yaşlarda da devam ettiğini söyledim.  

Gerçekten hafta sonundan sonra Pazartesi günü işe başlamak  zor oluyor. Ama en fazla bir ya da iki saat sürüyor bu ruh hali. Öğleye doğru her şey yoluna giriyor. Kendimce Pazartesi stresiyle başa çıkmak için yaptığım şeyleri Sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki işinize yarayabilir.

1- Pazartesi günü, istediğim her şeyi yemek. Asla diyete başlamamak.

2- Yeni aldığım ya da son zamanda severek giydiğim   kıyafetimi giyerek işe gelmek.

2- Sabah saatlerinde sevdiğim şarkıları dinlemek.

3- Güzel bir kahvaltının ardından işe başlamak üzere masama geçince, mutlaka  sütlü nescafe içmek.

4- Sevdiğim iş arkadaşlarıyla kısa sohbetler yapmak.

5-Masamdaki işleri öncelik sırasına göre dizmek ve acil olanları yaptıktan sonra küçük molalar vermek.

6-Küçük molalarımda  internetten  gazete  okumak ve bilhassa sevdiğim yazarların köşe yazılarını okuyup, yazılara yapılan yorumlara gülmek.

7- Öğle arasında çocuklarımla ve eşimle telefonda görüşüp, seslerini duyunca  mutlu olmak.

8- Saat 15:00' dan sonra Pazartesi günü bitiyor, eve gitmeme az kaldı diye içimden tekrarlamak ve kendi kendime  gülümsemek.  

9- Akşam eve giderken mutlaka sevdiğim bir meyve ya da tatlı almak.

10- Eve girer girmez çocuklarıma sıkı sıkı sarılmak.

Herkese mutlu Pazartesiler, heyoo saat 15:03 olmuş bile...

 
Toplam blog
: 3
: 669
Kayıt tarihi
: 20.11.14
 
 

1968 doğumluyum. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunuyum. Evliyim. Biri kız biri erkek ik..