Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Peynirli kanepe tarifi

Peynirli kanepe tarifi
 

Üşengeç Şef Peynirli Kanepe Tarifi


Kahvaltıda hep aynı şeyleri yemekten bıkanlar için, hızlıca hazırlayabileceğiniz, çok lezzetli bir tarif vermek istiyorum. Siz adına ne demek isterseniz deyin, ben yalnız kaldığımızda ona "Kanepe" diyorum:)

Şimdi gelelim adım adım fotoğraflarla kolayca nasıl yapıldığını görmeye...

-------------------------------------------------------------------------------- 

MALZEMELER

(2 kişilik)

4 adet tost dilimli Ekmek (Ben tarifte kepekliyi tercih etmişim, beyaz da olabilir tabi)
3 kibrit kutusu kadar Beyaz Peynir (Ezine kullandım)
1/2 adet Tatlı Kırmızı Biber
2 adet Tatlı Yeşil Biber (Çarliston)
1 Yumurta
1 avuç Maydanoz
Pulbiber
Tuz
Susam
Çörek otu

İlk iş fırın tepsisine Aluminyum folyo ya da yağlı kağıt sererek, üzerine ekmek dilimlerini yerleştiriyoruz.

Sonra Peyniri bir kaba alıyor ve bir bıçak ya da çatalın arkasıyla biraz eziyoruz.

Sonra yıkadığımız kırmızı ve yeşil biberleri yıkayıp, sap kısımlarını ve çekirdeklerini temizleyip, mümkün olduğu kadar küçük şekilde kesiyoruz.

Kestiğimiz biberleri de peynirin olduğu kaba ekledikten sonra, 1 tane de yumurta kırıp karıştırıyoruz.

Maydanozları da yıkayıp, iyice kıydıktan sonra karışıma ekleyip, Pul biber ve Tuzunu da istediğimiz kadar ilave ediyoruz.

Hepsini iyice karıştırdıktan sonra, fırın tepsisi üzerindeki ekmek dilimlerinin üzerine eşit miktarda dağıtıp, bir bıçakla ekmeğin her yerine sürüyoruz.

Arzu ederseniz üzerine siz de benim gibi Susam ve Çörek otu da serpebilirsiniz. Böylesi çok daha lezzetli oluyor bence:)

Tepsiyi fırına verip, üstten ızgara bölümünü çalıştırıp, fırınızın gücüne ve özelliklerine göre, üzerindeki malzemeler pişene ve ekmekleriniz kızarana kadar tutmanızı öneririm.

Benim kanepelerim 5 dakikalık bir ön ısıtma sonrası fırına yerleştirdiğimde, 170 C derecede 20 dakika hazır oldular.

İşte size yarın sabah Pazar kahvaltısında yapabileceğiniz basit ve hızlı bir tarif ...

Şimdiden afiyet olsun:)

 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..