Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '07

 
Kategori
Mizah
 

Pilot ben olsaydım...

Pilot ben olsaydım...
 

Şu en son uçak kaçırma olayı kazasız belasız atlatıldı belki ama uçak kaçırma litaritürüne geçecek türdendi. Tahmin edeceğiniz gibi once pilotların daha sonra da yolcuların uçaktan kaçmasıyla olay komediye dönüştü. En sonunda korsanlar da kaçabilseydi sanırım filmin sonu çok eğlenceli olacaktı.
Neyse tartışılan pilotlar kaçmalı mıydı, kaçmamalı mıydı? Bu soruya her konuda bilgili Türk medyası ve milleti her kafadan bir ses çıkararak cevap verdi. Bu gelişmeler karşısında bendeniz neyim eksik olduğu konusunda düşünmeye başladım ve eksik bir yana, fazlam olduğunu keşfedince bu blogu yazmaya ve isteseniz de istemeseniz de sizlerlerle paylaşmaya karar verdim….

Şimdi olaya baştan bakalım. Eğer bu uçağın pilotu ben olsaydım ve uçağın kaçırıldığını, korsanların kokpit kapısını zorladıklarını hissettiğim anda, kumanda merkezindeki kollardan birini çeker ve jetlerdeki düzenek gibi gökyüzüne doğru fırlatılmamı sağlardım..Fakat bu tip yolcu uçaklarında böyle bir düzenek yok galiba…O zaman yapacağım tek şey uçağı indirip ondan sonra biran once tüymek olacaktı .

Şaka bir yana pilotlar tüymeye kendileri mi karar verdi, yoksa bu bir strateji miydi bilemem fakat bundan sonra oldukça tartışılacak ve belki de bundan sonraki uçak kaçırma olaylarında pilotlar tarafından kullanılan bir yöntem olacak. Açıkcası bu yöntemi eğer ben pilot olsaydım kesinlikle desteklerdim. Hatta kriz anlarında yönetmelik olarak yayınlamasını isterdim.

Madde 1: Uçak kaçırıldığında pilotların görevi uçağı sağ salim bir yerlere indirmek ve biran önce uçağı terketmektir.

Ata sözleri de bu gibi olaylar sonrası çıkmamış mıdır? Ne demişler erkekliğin onda dokuzu kaçmaktır. Bayan pilotları bilemeyeceğim…

 
Toplam blog
: 13
: 496
Kayıt tarihi
: 02.07.07
 
 

1971 ankara doğumluyum. Herhangi bir eğitim hastanesinde doktor olarak çalışıyorum. Müzik aleti çala..