Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '13

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Pilot yetiştiren okullarda talep patlaması yaşanıyor !..THY büyüyor...

Pilot yetiştiren okullarda talep patlaması yaşanıyor !..THY büyüyor...
 

Boş zaman buldu mu uçağıma atlar giderim:))


Atatürk Havalimanı'ndan, günlük kalkıp inen uçak sayısı binlerle ifade ediliyor.

2012 yılında 32 milyon bagaj geçti.

Her gün yaklaşık 125 bin yolcuya hizmet veren Atatürk Havalimanı'nda geçen yıl bagajların çoğu Avrupa ülkelerine gitti..

Yeni kurulan terminallerle, havacılık sektöründe müthiş bir büyüme var...Bu nedenle de havacılık sektörünün pilot ihtiyacını karşılamak için kurulan uçuş okulları en verimli çağını yaşıyor..

Özel havayolu şirketlerinin ve özellikle THY’nin büyüyen uçak filoları için yetişmiş pilota gereksinim duyması, özel uçuş okullarının talep patlaması yaşamasına neden oluyor.

Artan talebi karşılamak ve bir adım öne çıkmak isteyen okullar, kendilerine göre avantajlı oldukları yönleri ön plana çıkarıyor.Bazı okullar, konum olarak havalimanına yakın olmalarını bir avantaj olarak sunarken, bazıları da tecrübeli uçuş öğretmenleri ile öne geçmeye çalışıyor.

Bazıları ise yurtdışında ortak çalıştıkları eğitim kurumlarına ve verdikleri eğitimin kalitesine vurgu yapıyor.

Türkiye’de sivil havacılığın geliştirilmesi ve gençlerin havacılığa kazandırılması ile ilgili 86 yıldan bu yana faaliyetlerini sürdüren Türk Hava Kurumu, geleceğin pilotlarını Ankara, İstanbul ve İzmir'de hali hazırda faaliyet gösteren THK Uçuş Eğitim okullarında yetiştiriyor.

THK Uçuş Eğitim Okulu mezunları, aldıkları bilgi ve deneyim ile ' Hava Yollarında' başarılı uçuşlar gerçekleştirmektedirler. Geleceğin ve bugünün mesleği için en doğru tercih THK Uçuş okullarıdır. 

........

(Aşağıdaki resimde havacı oğlum(Uçak mühendisi-Pilot Tunç Selek'le :))

Özel uçuş okulları iki tip uçuş lisansı eğitimi veriyor.

Birincisi, ticari olmayan pilotluk lisansı (PPL). İkincisi ise ticari pilotluk lisansı (ATPL).

Bu iki lisansın alınma bedelleri ve eğitim süreleri de değişiyor. PPL lisansının eğitim bedeli yaklaşık olarak 10 bin dolar civarında, eğitimi ise 2,5 ay sürüyor.

ATPL lisansının eğitim bedeli ise ortalama 45-55 bin dolar. Bu lisansa sahip olmak yaklaşık 15 ayı buluyor.

Okulların verdiği eğitimleri alan pilot adayı, belli bir uçuş kotasını doldurduktan sonra simülatör sınavına ve Sivil Havacılık Kurumu’nun belirli tarihlerde yaptığı sınavlara tabi tutuluyor. Bu sınavları kazanan adaylar pilotluğa ilk adımı atmış oluyor.

Özel uçuş okulları arasında özellikle son yıllarda büyük bir rekabet yaşanıyor. Bu rekabet fiyatlara da yansıyor. 

Bir şirket, pilot adaylarından nakit 40 bin Euro, kredili ödemede ise 45 bin 500 Euro ücret talep ediyor. Bu ücrete kitap, uçuş tulumu, gözlük, apolet, kazak, kravat ve bröve gibi eğitim gereçleri için 2 bin 600 Euro daha ilave ediliyor.

.......

' Bu uçuş okullarının ücretleri neden bu kadar yüksek ?..'diyenler olabilir.

Havalanan bir askeri jet uçağının 2 saatte  en az 5 bin tl yakıt harcadığını, hemen belirteyim...

........

Fotoğraf

İstikbal göklerde..Evet :))

************

Dünya'nın en büyük uçağı...Bir baba hindi:))

Fotoğraf

 

Fotoğraf

 

Fotoğraf

İnsan zekasından korkulur..Bu ne azamet :))

 

Fotoğraf

*********************

 

Önerilen kaynak :http://www.thkucusokulu.com/

 

 

 

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..