Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '13

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
10294
 

Pilot yetiştiren okullarda talep patlaması yaşanıyor !..THY büyüyor...

Pilot yetiştiren okullarda talep patlaması yaşanıyor !..THY büyüyor...
 

Boş zaman buldu mu uçağıma atlar giderim:))


Atatürk Havalimanı'ndan, günlük kalkıp inen uçak sayısı binlerle ifade ediliyor.

2012 yılında 32 milyon bagaj geçti.

Her gün yaklaşık 125 bin yolcuya hizmet veren Atatürk Havalimanı'nda geçen yıl bagajların çoğu Avrupa ülkelerine gitti..

Yeni kurulan terminallerle, havacılık sektöründe müthiş bir büyüme var...Bu nedenle de havacılık sektörünün pilot ihtiyacını karşılamak için kurulan uçuş okulları en verimli çağını yaşıyor..

Özel havayolu şirketlerinin ve özellikle THY’nin büyüyen uçak filoları için yetişmiş pilota gereksinim duyması, özel uçuş okullarının talep patlaması yaşamasına neden oluyor.

Artan talebi karşılamak ve bir adım öne çıkmak isteyen okullar, kendilerine göre avantajlı oldukları yönleri ön plana çıkarıyor.Bazı okullar, konum olarak havalimanına yakın olmalarını bir avantaj olarak sunarken, bazıları da tecrübeli uçuş öğretmenleri ile öne geçmeye çalışıyor.

Bazıları ise yurtdışında ortak çalıştıkları eğitim kurumlarına ve verdikleri eğitimin kalitesine vurgu yapıyor.

Türkiye’de sivil havacılığın geliştirilmesi ve gençlerin havacılığa kazandırılması ile ilgili 86 yıldan bu yana faaliyetlerini sürdüren Türk Hava Kurumu, geleceğin pilotlarını Ankara, İstanbul ve İzmir'de hali hazırda faaliyet gösteren THK Uçuş Eğitim okullarında yetiştiriyor.

THK Uçuş Eğitim Okulu mezunları, aldıkları bilgi ve deneyim ile ' Hava Yollarında' başarılı uçuşlar gerçekleştirmektedirler. Geleceğin ve bugünün mesleği için en doğru tercih THK Uçuş okullarıdır. 

........

(Aşağıdaki resimde havacı oğlum(Uçak mühendisi-Pilot Tunç Selek'le :))

Özel uçuş okulları iki tip uçuş lisansı eğitimi veriyor.

Birincisi, ticari olmayan pilotluk lisansı (PPL). İkincisi ise ticari pilotluk lisansı (ATPL).

Bu iki lisansın alınma bedelleri ve eğitim süreleri de değişiyor. PPL lisansının eğitim bedeli yaklaşık olarak 10 bin dolar civarında, eğitimi ise 2,5 ay sürüyor.

ATPL lisansının eğitim bedeli ise ortalama 45-55 bin dolar. Bu lisansa sahip olmak yaklaşık 15 ayı buluyor.

Okulların verdiği eğitimleri alan pilot adayı, belli bir uçuş kotasını doldurduktan sonra simülatör sınavına ve Sivil Havacılık Kurumu’nun belirli tarihlerde yaptığı sınavlara tabi tutuluyor. Bu sınavları kazanan adaylar pilotluğa ilk adımı atmış oluyor.

Özel uçuş okulları arasında özellikle son yıllarda büyük bir rekabet yaşanıyor. Bu rekabet fiyatlara da yansıyor. 

Bir şirket, pilot adaylarından nakit 40 bin Euro, kredili ödemede ise 45 bin 500 Euro ücret talep ediyor. Bu ücrete kitap, uçuş tulumu, gözlük, apolet, kazak, kravat ve bröve gibi eğitim gereçleri için 2 bin 600 Euro daha ilave ediliyor.

.......

' Bu uçuş okullarının ücretleri neden bu kadar yüksek ?..'diyenler olabilir.

Havalanan bir askeri jet uçağının 2 saatte  en az 5 bin tl yakıt harcadığını, hemen belirteyim...

........

Fotoğraf

İstikbal göklerde..Evet :))

************

Dünya'nın en büyük uçağı...Bir baba hindi:))

Fotoğraf

 

Fotoğraf

 

Fotoğraf

İnsan zekasından korkulur..Bu ne azamet :))

 

Fotoğraf

*********************

 

Önerilen kaynak :http://www.thkucusokulu.com/

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Hocam epeydir sayfanızda yoktum. Bir gireyim dedim. Hocam çoşuvermiş. Resimler afilli mi afilli. Evladın gururu ayrı bir olay. Mutluluğunuz bir anda mutluluğum oldu. Rekabet doğru olursa güzel oluyor. Fakat kapitalist sistemde biraz köle oluşturma zihniyeti ise korkutan tarafı. Saygı ve sevgiler...

hssensoz 
 20.01.2013 12:32
Cevap :
Kapitalizm,çoğunlukları mutlu etme yerine azınık 'Uyanıkları'zengin etme peşinde.Atatürk,THK'yı kurarken ,zeki ve yetenekli gençleri devlet desteğiyle pilot olarak yetiştirirken,ileride, insanlarımızdan fahiş kurs ücretleri alınacağını bilseydi,önlemler alan yasalar çıkarırdı.Şimdi müthiş ve acımasız bir yarış başlamış.Gariban-zeki ve yetenekli çocukların pilot olma şansı yok.Çok adaletsiz ve tamamen kapitalist zihniyyetin hakim olduğu bir atmosfer yaşanıyor.100 bin Tl'yi bastıran alıyor...Hava Harp Okulunu kazanan 100 gencimizden de ancak yarısına pilotluk nasip oluyor.Benim büyük oğlum,sivil havacılıktan fakültesinden(Uçak motor)sonra, ODTÜ Uzay ve Havacılık Mühendisliği okudu..THY'de pilotaj kurslarında da çok başarılı oldu.Önümüzdeki hafta,ABD'den THY'ye alınacak yeni uçakların test uçuşlarında tam yetkili olarak Amerikaya uçuyor.Allah nazardan korusun.Devletimiz için önemli bir kazanç.Size ve evlatlarınıza da sağlık esenlik dileklerimle,teşekkür eder saygılarımı sunarım.  20.01.2013 20:41
 

Kıymetli Üstat Sayın Mesut SELEK; Pilot yetiştirmede ve Uçuş okullarında çok geç kaldığımızı düşünüyorum,yani önümüzü ve geleceği hesap edemedik onun için böyle oldu kanaatindeyim.Şimdi bu önemli bir konu hakkında sizler bizi bilgilendiriyorsunuz konu hakkındaki gelişmeleri sizden öğreniyoruz.Çok teşekkür ediyorum.Ayrıca Resimler çok güzel,net ve seyre değer karelerdir.Selam ve saygılar sunuyorum..

Mehmet Burakgazi 
 20.01.2013 7:34
Cevap :
Mehmet Bey,siz de takdir edersiniz ki ülkemiz kara-deniz ve hava ulaşımında çok önemli bir coğrafi konumda.Havacılık sektöründe önemli bir atılım var.Sivil havacılık eğitimi veren yüksek okullarımızın sayısı hayal bile edemeyeceğimiz rakamların çok üzerindedir şimdi.THK da rekabetin içine girip kısır döngüsünü kırıp daha modern techizatlarla eğitime başladı.Denizcilik konusunda, halen kış uykusundayız.Dört tarafımızın (Van Gölü Dahil )denizlerle kaplı olduğumuzun farkına varmalıyız.Havacılık sektörü zengin çocuklarının değil;zeki-yoksul Anadolu çocuklarının da fırsat eşitliği kapsamında yararlanacağı konuma gelmeli.Takdirleriniz için de müteşekkirim:))Teşekkürler..Saygılar...selamlar..  21.01.2013 13:46
 

Sevgili Hocam! Nerede hareket orada bereket, Allah daha çok versin, başarılı olsunlar. Şu görsellerinize hayranım, ama ben bir türlü yazılarıma görsel aktaramıyorum, öğrenemedim işte, hele yeni kompütürüme hiç alışamadım.Selam ve saygılar efendim.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 19.01.2013 23:09
Cevap :
Sv.Öğretmenim,o güzel duanız cümle evlatlarımız için olsun.Sağlık ve huzur dileklerimle saygılarımı sunarım..  20.01.2013 0:08
 

Bildiğim kadarıyla THY pilot gereksimini hep ordudan karşılardı. Tabii şimdi özel şirketler de ortaya çıkınca pilot ihtiyacı olması da çok doğaldır. Sanıyorum şirketlerin bünyesinde yabancı pilotlar da azımsanmayacak boyutta. Bizim zamanımızda çocuklara sorulan "Büyüyünce ne olacaksın?"sorusuna genelde çocuklar "Pilot" cevabını verirlerdi. Şimdi ise "Futbolcu" cevabını veriyorlar. :)Görsel bakımdan Necip beye rakip olacaksanız Mesut hocam. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Saygılar, selamlar...

Erol Özışık 
 19.01.2013 18:58
Cevap :
Necip Bey'i,teknik açıdan yakalamak mümkün değil..Necip Usta bir marka :)Havacılıkla vb konularla ilgili blogların,resimlerle takviye edilmesi çok şık oluyor.Okura da ayrı bir keyif veriyor.Teknolojinin nimetlerinden faydalanıyoruz :) Havacılık alanında tahsil yapan gençleri birçok havayolu şirketi bekliyor.İşsizlik sorunu da yok.Ayrıca stadart üzeri bir gelir de cabası...Erol Bey,teşekkürler..sağlık ve esenlik diler sevgilerimi iletirim..   19.01.2013 19:10
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1522
Toplam yorum
: 9157
Toplam mesaj
: 558
Ort. okunma sayısı
: 1577
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster