Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

aygoz Özlem Eryoldaş

http://blog.milliyet.com.tr/aygoz1

10 Mart '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Plastik paralarımız..

Plastik paralarımız..
 

Plastik paralarımıza o kadar bağlanmışız ki.. Sanki onlar olmadan yaşayamıyoruz..

Mağaza 'ya gittik diyelim.. Aman tanrım o ne güzel kazak!!! Hiç böylesini görmemiştim.. Almalıyım o kazağı hemen..

Alıyorum onunla beraber şu broşu da almalıyım, aa bu ceket de bu kazağın üzerinde süper olacak..

Ama şimdi bu rengarenk boncuklu kolyeyi almazsam da olmaz ki..

Evet evet onu da almalıyım..

Eh artık bu kadar almışken takımı tamamlayalım bir pantalon ve bir çanta da şart!!..

Oh nihayet bitti. Artık kasaya doğru ilerleyeyim..

Ayyy bu ayakkabı da çok hoş canım.. Acaba benim ayak numaram var mı? Aa var tabii olmaz mı.. Onu da aldık.. Tamam.. Hadi kasaya!!!..

Elimi çantama attım.. Bir an düşündüm..

Acaba nakit mi ödesem kredi kartıyla mı? Birden yazı ilişti gözüme..

Kredi kartına 10 taksit vs.. Aa şimdi 10 taksitte ödemek varken neden peşin vereyim ki..

Hemen kredi kartını çıkarıp bekliyorum.. Uzun kuyruk sonun da bana sıra geldi.. Bu kasa daha kalabalık.. Burada bekleyen insanlar da benim gibi akıllı tüketiciler (!) Kredi kartıyla alıp taksit yaptırıyorlar...

Neyse bana sıra geldi sonunda.. Kasiyer fiyatı söyleyince önce bir afalladım.. Ama sonra kuzu kuzu kartı uzattım.. Cırt diye çekiliverdi..

Oh ne kolay!! Şimdi nakit ödesem, "bozuk yokmuydu, para üstü" gibi diyaloglara maruz kalacaktım..

Çok akıllıyım çok... Boş girdiğim mağazadan elimde 5 adet akıllıca yaptığım alışveriş torbalarımla çıktım.. Yürümeye başladım.. Bir yandan da gözüm mağazaların vitrinlerin de.. Hepsi de ağız birliği etmişcesine "kredi kartlarına 10 taksit" yazmışlar camlarına !!!..

Yok yok şimdi bakacak halde değilim.. Hafta sonu çıktığım da bakarım şimdi çok yorgunum..

Eve ulaştım nihayet.. Posta kutusunda bir zarf !!!

Sevgili bankamdan gelen bir mektup olsa gerek!!.. Heyecanla açıyorum.. İçinden 3 sayfa dökülüyor... Okumaya anlamaya çalışıyorum..

Bilumum mağazaların taksitleri.. Bölünmüş, çarpılmış, toplanmış ve korkunç bir total çıkmış ortaya.. İşte o an gözlerim faltaşı gibi açılıyor..Elimde "akıllı alışverişten aldıklarım" ve ben yığılıyoruz koltuğa..

Bu koltuk da "akıllı alışverişlerimden biri tabi ki !!! Kendime kızma zamanı geldi de geçiyor bile.. Neden yanımda nakit para varken şu plastik parçasının o "cırt " sesine aldandım ki.. O kadar da kuyruk bekledim benim gibi "akıllı tüketicilerle"(!)..

Aslında hesabı yaptığımda hiç de ucuza gelmiyor aldıklarım.. Küçük küçük görünse de taksitler birden büyüyüp çığ olup yığılıyorlar önüme.. Bankam da her ay bana düzenli olarak hatta biraz da sayfaları çoğalmış olarak yolluyorlar borç listemi... Bunlar geçerken aklımdan cep telefonuma gelen mesajla irkiliyorum.."sayın müşterimiz ... kredi kartı ödemenizi en geç ... tarihine kadar ödeyiniz..." Ah nasıl da unutmuşum ödemeyi.. Aman Tanrım kapatacaklarmış plastik kartımı olamaz!!!...

Sonra oturup borç listemi çıkarıyorum.. Aldığım maaş belli .. Borçlarım maaşımı sollamış gitmiş sinsice.. Eee ben ne aldım ki ki bu kadar borç yaptım???

Hemen yarın bir bankaya gidip "kredi " çekmeliyim.. Önce internetten öğreneyim bakalım nasılmış faiz oranları.. Bakıyorum bakıyorum bir şey anlamam mümkün değil.. Arayayım en iyisi .. Ne de olsa 24 saat hizmette bankam benim için.. Arıyorum.. öyle güzel cevaplıyorlar ki beni.. Sanki derdime derman telefonun ucunda ki arkadaş.. Yeterli bakiyem kalmamış ama yardımcı olacaklarmış.. Yalnız faiz oranı biraz yüksek gibi.. Neyse napalım.. Bari öteki borcu kapatırım diye başvuruyorum .. Yarın da gidip diğer işlemleri bitireceğim..

Kısacası ordan alıp oraya ödeyerek bir şeyleri kotarmaya çalışacağım..

Ama nasıl ve ne şekil de bilemiyorum.. Bir yer de hata yaptım ama nerede.. Benim gibi düşünenler ve yaşayanlar çoğunluktamı acaba ???.. Eğer öyleyse vay halimize... Neden bütçemizin yettiği gibi harcamayıp ta şu küçük plastik kartların esiri oluyoruz.. Bilinçli tüketici olmak bu mu acaba !!!!!... Sanmıyorum ve inanmıyorum artık "akıllı alışveriş " yaptığıma... Bir anda kartlarımın hepsini gözümün önünden kaldırıyorum.. Alışveriş torbalarıma bakarken uyuyakalmışım.. Rüyamda tüm kredi kartlarım kocaman olmuş üzerime geliyorlardı..

"BENİ ÖDE BENİ ÖDE " ....

 
Toplam blog
: 185
: 1494
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Yazabilmenin özgürlüğüyle... İstanbul'un bir bahar sabahında dünyaya gelmişim. Keşfetmek, anlayabilm..