Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '08

 
Kategori
Sinema
 

Pleasantville

Pleasantville
 

Pleasantville filmini 2004 sonunda, VCD’den, tek seçenek dublajlı olduğu için o şekilde izlemiştim. Aynı günlerde bir de Dogville filmini izlemiştim. Bu iki filmi de öneren arkadaşım, “Pleasantville" için “muhteşem”, "Dogville" için “vasat” yorumunu yapmıştı. Filmleri seyrettiğimde Dogville için “muhteşem”, “Pleasantville içinse “çok iyi” diye düşünmüştüm.

Birkaç gün önce raflarda Pleasantville filminin DVD’sini gördüm ve aldım. Daha sonra, aynı filmin bir sinema dergisi tarafında ek olarak verildiğini gördüm. Filmi haftasonu seyretmeyi planladım ve yeniden seyrettim.

David televizyondaki eski dizileri yayınlayan bir kanalda Pleasantville dizisinin tutkunudur. Annelerinin evde olmadığı bir sırada kız kardeşiyle televizyon kumandası için savaşırlarken kumanda kırılır ve eve gelen televizyon tamircisi onlara başka bir kumanda verir. O kumanda için savaş devam ederken bastıkları bir düğmeyle kendilerinin televizyonun içinde yani Pleasantville dizisindeki ailenin oğlu ve kızı olarak bulurlar. 1998 yılından Nisan 1958’ gitmişlerdir. Orada herşey siyah beyazdır, herşeyi kuralları vardır. Kimse kural dışına çıkamaz. Yaşam kolaydır, attıkları her top baskettir. Orada Pleasantville dışında bir dünya yoktur.

Birgün olur, atılan toplar basket olmamaya başlar. Pleasantville’in hiç değişmemiş kurallarını çiğneyenler siyah-beyazdan gerçek renklerine dönerler. Önce kırmızı bir gül görünür, sonra renkli insanlar siyah-beyaz renkli insanların arasında.

Pleasantville farkı bir film. Woody Allen’ın Kahire’nin Mor Gülü filminde sinema perdesinin içindedir bu dünyadan bir kadın vardı. Atıf Yılmaz’ın Ah Belinda’sında kendini televizyonun reklam dünyasında bulan bir kadın vardı. O filmler de farklı filmlerdi.

Pleasantville filmi hakkında:
Yönetmen ve yazar:Gary Ross
Oyuncular:
David: Tobey Maguire
Jennifer: Reese Witherspoon
Televizyon tamircisi: Don Knotts
Yapım yılı: 1998

Ankara, 16 Şubat 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..