Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '10

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Polonya'da üniversite eğitimi

Polonya'da üniversite eğitimi
 

Polonyada Üniversite Eğitimi


Polonya üniversiteleri yurtdışında eğitim almayı düşünen öğrenciler için gerçekten de kaliteli ve prestijli bir eğitim ortamı sağlıyor. Avrupa Birliği üyeliğinin ardından eğitim standartları çok daha yükselen Polonya, hem Avrupa ülkeleri hem de diğer birçok ülkeden öğrencilerin son yıllarda giderek artan biçimde rağbet gösterdikleri eğitim destinasyonlarından biri haline gelmiştir.
Polonya'da konuşulan resmi dil Lehçe'dir. Ancak ülkenin önde gelen üniversitelerinin çoğunda Tıp, mühendislik, işletme, eczacılık gibi bölümlerde İngilizce eğitim verilmektedir. Polonyada eğitim alan öğrenciler Erasmus, Sokrates gibi öğrenci değişim programlarından da faydalanarak AB bünyesindeki diğer üniversitelerde eğitim alabilmektedir. Avrupa'da son on yıllık dönemde eğitim sektörü en büyük gelişme gösteren ülke Polonya'dır. Bu süre zarfında Polonya'da yüksek öğretim kurumu sayısı 4 , öğrenci sayısı 5 kat artış göstermiştir.

Polonya'daki üniversitelere başvuru ve kabul aşamasında öğrencilerin Türkiye'de bir liseden başarıyla mezun olmuş olmaları yeterlidir. Başvuran adayların akademik yeterlilikleri, dil seviyeleri ve tercihleri değerlendirilerek adaylara gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır. Polonya üniversitelerinde bazı bölümlerde İngilizce eğitim alınabilmekte olup, eğitimi Lehçe almayı tercih eden öğrencilerin çok daha fazla seçeneği bulunmaktadır. İlk yıl öğrencilere tercihlerine göre İngilizce ya da Lehçe hazırlık eğitimi verilerek öğrenciler fakülte eğitimine hazırlanırlar. Tıp için lisans eğitimi 6 yıl, dişçilik ve eczacılık için 5 yıl, diğer bölümler içinse süre 3 yıldır( bazı mühendislik bölümlerinde 3.5 yıl). Eğitiminizi Lehçe olarak almayı tercih ederseniz yıllık üniversite harcınız önemli oranda düşecektir.

Polonya'da Eğitim Neden Çok Avantajlı
Kaderinizi bir sınav belirlemiyor. İdeallerinize ulaşabilirsiniz.
Polonya'da üniversite eğitimi almak için Türkiye'de üniversite yerleştirme sınavına girmiş ya da kazanmış olmak şartı aranmıyor. Avrupa Birliği üyesi bir ülke olduğu için Polonya Üniversiteleri bünyesinde rahatlıkla eğitim alabilirsiniz. Kayıt işlemlerinde lise diplomanız ve lise not dökümünüz yeterli olmaktadır. Lisede almış olduğunuz eğitim, sahip olduğunuz potansiyel ve tercihleriniz göz önünde bulundurularak size en ve hedeflerinize en uygun bölüme yerleştiriliyor ve hemen eğitim almaya başlıyorsunuz.
YÖK onaylı eğitim ve Avrupa Birliği Diploması
Avrupa Birliğine üye ülkelerde alacak olduğunuz eğitim ilgili anlaşmalar gereği denklik taşıdığından, Polonya'da üniversite eğitimi ardından alacağınız diplomaların da YÖK denkliği vardır. Mesleğinizi hem Türkiye'de hem de Avrupa Birliğinde rahatlıkla icra edebilirsiniz.
Eğitim dili İngilizce
Polonya üniversiteleri birçok farklı alanda ve bölümde İngilizce eğitim veriyor. İngilizce seviyeniz yeterli değilse ilk yıl İngilizce hazırlık eğitiminin ardından bölüme geçiş yapabilirsiniz. Dilerseniz eğitiminizi Lehçe olarak da almayı tercih edebilirsiniz. lehçeyi tercih etmeniz durumunda bölüm seçenekleriniz çok daha fazla olacaktır.

Türkiye maliyetleriyle Avrupa'da Eğitim
Polonya'da alacak olduğunuz eğitimin toplam maliyetleri, Türkiye'de vakıf üniversitelerinde alacağınız eğitim maliyetlerinden çok daha uygundur. Yaşam ve konaklama giderleri ise Türkiye ile aynıdır. Bu nedenle her yıl çok sayıda öğrenci, bir Avrupa Birliği diplomasına sahip olmanın getireceği avantaj ve ayrıcalıkları düşünerek Polonya'da eğitim almayı tercih etmektedir.

Avrupa'da yaşayacak, Schengen vizeniz ile Tüm Avrupa’da serbest dolaşım avantajını kullanacaksınız.
Eğitim aldığınız üniversite kadar yaşadığınız şehir ve o şehrin ve çevresinin size sunduğu kültürel olanaklar bireysel gelişim ve vizyon edinmeniz çok önemlidir. Çok uluslu bir ortamda, Avrupa'nın tam ortasında yaşayacak, birçok Avrupa ülkesinden arkadaşlar edinip, bu ülkelere şehirler arası yolculuk yapar gibi gidebileceksiniz. Üniversite eğitiminizin ardından bireysel gelişim, kültür ve vizyon bakımından Türkiye'de eğitim alan birçok öğrenciden daha üstün olacak, daha öncelikle tercih edileceksiniz.

Daha fazla bilgi ve detay için: http://www.elt.com.tr/polonyada-universite-egitimi/

 
Toplam blog
: 5
: 3290
Kayıt tarihi
: 10.01.09
 
 

1999 yılından beri yurtdışı eğitim sektöründe akademik danışman olarak faaliyet göstermekteyim. Bu a..