Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '09

 
Kategori
Danışmanlık
Okunma Sayısı
1521
 

Projelerde bir arada olmayan ekip üyelerini yönetmek

Projelerde bir arada olmayan ekip üyelerini yönetmek
 

Sürekli bir arada olmayan bir ekibi yönetmek zordur. Böyle bir ekip ile çalışıyorsanız net bir proje vizyonuna, iyi bir iletişime, motivasyon stratejilerine ve bireysel farklılıkların farkındalığına ihtiyacınız var demektir. Artık bir çok projede farklı departmanlarla ve 3. partilerle çalışıyoruz yani proje ekibi farklı lokasyonlarda yer alıyorlar. Böyle bir çalışmada işe yarayacak birkaç ipucu vermek istiyorum;

1. Çatışmaların ya da anlaşmazlıkların etkin çözümlenmesi

Ekibin birbiri ile konuşması konusunda cesaretlendirmeniz gerekir. Bu tip dağınık ekiplerdeki en büyük problem birileri arasındaki problemin konuşulmadan büyümesi ya da olan bitenden sizin haberinizin olmamasıdır. Olası anlaşmazlıkları profesyonelce yönetmek herkesin sorumluluğundadır ki anlaşmazlıkların her zaman kötü sonuçlar doğuracağını da söylemek gerçekçi olmayacaktır. Her hangi bir anlaşmazlığa müdahale edebilmeniz için öncelikle o anlaşmazlıktan haberdar olmanız gerekir. Bu yüzden ekibinizi olası anlaşmazlıklarda sizi bilgilendirmeleri ve/veya profesyonel bir biçimde sorunu çözmeleri konusunda cesaretlendirmeniz gerekir. Bazı anlaşmazlıkların ekip içinde çözülmeleri daha uygundur. Bu yüzden her şeye müdahale etmenizi önermiyorum.

Anlaşmazlıklar çoğu zaman proje bulunulan safhaya göre benzerlikler gösterebilir. Örneğin projenin başlangıcında ekibin birbirine kendini göstermeye çalışması, kültürel farklılıklar ya da aynı dilde konuşmamak anlaşmazlıkların sebebi olabilir. Sonuçta Proje Yöneticisi öncelikle anlaşmazlığın sebebini iyice anlayıp duruma ilişkin tavrını belirlemeli, teknik ya da yaratıcı bir çözüm üretmelidir. Ben her zaman bir anlaşmazlık çıktığında çözmek yerine anlaşmazlığın oluşmasını engelleyici önlemlerin alınmasından yanayım. Eğer olasılık anlamında anlaşmazlık ya da çatışma yüksek ise “önleyici” tedbirler projenin en başından düşünülmelidir.

2. Performansı sürekli gözden geçirmek ve izlemek

Bugün işlerin yolunda gitmesi yarında yolunda gideceği anlamına gelmez. Ayrıca yüksek performanslı bir ekipte bir anda ortaya çıkmaz. Üstelik bir arada olmayan ekiplerin yüksek performansa gelmeleri daha zordur. Bu yüzden öncelikle ekibin yüksek performanslı olması için gerekenleri düşünmeniz ve ekibinizle nasıl daha iyi bir performans gösterebileceklerini tartışmanız gerekir.

Proje ekiplerine yeni girenler bir dengesizliğe sebep olabilirler. Bu dengesizliği en aza indirecek şekilde hazırlıklı olmanız gerekir.

3. Krizleri çabuk çözmek

Her projede zaman zaman krizler yaşanır. Fakat özellikle sanal ekiplerde herkesin problemin farkında olduğundan ve neler olup bittiğinden haberdar olmalarını sağlamanız gerekir. Örneğin stratejik bir değişiklik ya da istek olması durumunda herkesin aynı anda aynı bilgiye sahip olması çok önemlidir. Ekip üyelerinin kendilerini projeden izole hissetmemeleri çok önemlidir.

Krizler ya da değişiklikler ekip üyelerinin bir araya gelerek ortak çözüm üretebilmeleri için birer fırsattırlar.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yazılarınızı dikkatle takip ediyorum. Çok önemli (ama önemsenmeyen) konularda -da- yazıyorsunuz. Daha sık okumak dileğimi özellikle belirtmek isterim. Saygılarımla...

Murat SEVGİ 
 04.12.2009 15:39
 

Hatta web sitesi tasarımı yapan birçok küçük firma, webmaster ve kodcuları ile yüz yüze gelmez.Ülkemizde 'danışmanlıK', kurumsal anlamda yerini bulamadığı için, bu konudaki sorunlardan söz etmeyeceğim.Ama sanal ağlar veya telefon ile bu işleri (yani yayılı ekip yönetimi) çözmek de mümkün görünüyor. Özellikle (içinde olduğum için) yazılım alanında sorunu canlı olarak yaşıyorum. ABD ve AB'de bazı büyük şirketlerin ekip yönetimi portalları var.Bunlar internet üzerinde kapalı-devre sistemler.Ülkemizde de iki teknoloji şirketi için benzer bir "yayılı ekip yönetimi" projesi (portal) analizi hazırladım.Ama ikisi de kriz nedeni ile projeyi gerçekleştirmedi.Bu tür işlerin profesyönel çözümlere sıcak bakma[MA]sında bence en önemli sebep: YAYNGIN BİLİŞİM TEKNOLOJİNİN (Sanal ağ portalları, MSN, mail gurupları ve GSM gibi...) ÇOK ÜST SEVİYEDE İLETİŞİM İMKANLARI SUNMASI!... PROJE YÖNETİCİSİ, BU TEKNOLOJİERİ KENDİSİ İÇİN "KÂFİ" GÖRMEKTE. BUNDA YÖNETİCİNİN "PROJE" KONUSUNDA EKSİK OLMASI DA ETKİLİ.

Murat SEVGİ 
 04.12.2009 15:33
 

Proje yönetimim en zor dalı uzak noktalardaki üyeleri yönetmektir. Günümzde iletişim sistemlerinin gelişmesi ile bu sorun ortadan kalktı sayılabilir. Önemli olan üyelerin "Raporlama disiplini"ne sahip olması ve bu raporların yöneten tarafından iyi değerlendirilmesi. Artık yazılım işlerinde dağınık ekipler ile iş yapılıyor. Yazılımcılar ev-ofis yada gezici ortamlarda iş bitirebiliyor. Bu güzel yanı. Ama sorun şurada: Ekibe dahil ettiğimiz üye; bizim projemiz hariç başka projeler ile de ilgileniyor olabilir. PersonelShare denilen uygulamanın iyi planlanması şart. Bir üye, kaldırabileceğinden fazla projede var olabiliyor. Bunu personele bırakmak sakıncalı. Büyük yazılım şirketleri, teknoloji şirketleri evinde yada kendi özel öfisinde iş yapan uzmanlara iş paslayabiliyor. (Bu sisteme; internetin ürettiği yeni işler olarak; site editörleri, içerik üreticilerini, e-ticaret bayilerini, katmak mümkün.) ....

Murat SEVGİ 
 04.12.2009 15:20
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 578
Toplam yorum
: 604
Toplam mesaj
: 105
Ort. okunma sayısı
: 5298
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster