Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '20

 
Kategori
Beslenme
 

PROPOLİS

 

TV kanalları arasında geziniyordum, bir bayan akdemiysen başına gelen bir olayı anlatıyordu,

-İTÜ de bal ve ürünleri üzerine ar-ge çalışması yapıyordum. Beş yaşındaki oğlum sürekli hastalanıyor ve hastanede yatması gerekiyordu. Sürekli antibiyotik kullanmaktan alerji olmaya başlamıştı. Doktorlarımızdan biri,

-Çocuğunuzun bağışıklık sistemi çok zayıf,onu güçlendirmemiz gerekiyor deyince bütün gücümle çocuğumun bağışıklık sistemini güçlendirecek doğal takviyeleri araştırmaya başladım.Propolisle bu sırada tanıştım.Arıların bitkilerden topladığı anti bakteriyel ve anti oksidan etkilere sahip, tamamen doğal bir arı ürünüydü.Arılar bunu kovanlarındaki bakterileri yok etmek için kullanıyorlardı.Üniversitemizle sözleşmeli çalışan bal üreticilerine bundan bahsedince daha önce kovandan kazıyarak attıkları propolisleri bana getirdiler.Ben de oğluma bazen propolis,bazen propolis+bal  kullandırmaya başladım.

Propolis kullanmaya başladığımızdan beri oğlumun hasta olmadığı dikkatimi çekmişti.Ama altı ay sonra kontrole gittiğimizde oğlumun bağışıklık sisteminin akranlarıyla aynı seviyeye çıktığını öğrendik diyordu.Bu bilgileri dostlarımızla paylaşınca bir istek oluştu,bizde eşimle birlikte üniversitenin tekno kentinde SBS Bilimsel Bio Çözümler şirketini kurduk.

Araştırınca isminin gıda yüksek mühendisi Aslı Elif Tanuğur Samancı olduğunu öğrendim.Ne yalan söyleyeyim, hikaye dikkatimi çekmişti.Üniversitede bal üzerine araştırmalar yapan bir akademisyenin çok sevdiği çocuğunun başına gelen olay ve bunun üzerine yapılan daha derinlemesine araştırmalar asırlardır bilinen bir ürünün başka kullanım alanlarını da gün yüzüne çıkarıyor.Bu araştırmalar sırasında en fazla Çin devletinin bu konuda ihracat yaptığını,ama bunu sağlamak için içine bitki,dal ve yaprak parçalarını da kattıklarını öğreniyoruz.Yine de en kalitelisi yerli bal ve propolismiş.Tabi ki bilinen yerlerden almak şartıyla diyelim.

Bağışıklık sistemimizin güçlendirilmesinin önemli olduğu bu günlerde propolisi de hatırlamakta fayda var diye düşünüyorum.Çocukların yanında aileden herkesin kullanabileceği güvenilir doğal bal ve ürünlerini bilim insanları tavsiye ediyor.

 
Toplam blog
: 85
: 54
Kayıt tarihi
: 25.07.20
 
 

herkese iyi günler dilerim,Isparta doğumluyum,  emekli öğretmenim.TDF Dağcılık eğitimi aldım.Doğayı..