Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '12

 
Kategori
TV Programları
 

Rating kaygısı

Cnnturk televizyon kanalında Şirin Payzın’ın yönetip sunduğu Ne oluyor adlı programı internetten iki saattir seyrediyorum. Programda Aile ve sosyal politikalar bakanı Fatma Şahin konuktu, bu programa dün akşam ve bugün bir iki adet mail attım. Twitter ve Facebook’tan aynı yazımı yolladım. Saat 21:30 civarı başlayan programda, biz engellilere 23:30 civarı gelindi, gelindi ama bir iki dakika konuşulduk. Oysa programın reklamı yapılırken "engellilerin sorunları da konuşulacak denilmişti.

Programa mail olarak gönderdiğim yazım;

"Tekerlekli sandalyeli bir birey olarak; halkımızı biz engelliler hakkında bilgi bilinç eğitim sahibi yapma konusunda neler yapıyorsunuz? Çünkü halkımız çok çok bilinçsiz bizlere karşı. Bu bilgilendirme bilinçlendirme eğitim, Rtük aracılığıyla televizyonlarda verilemez mi?

Engelliler hakkında siz ne kadar bilgi sahibisiniz? Danışmalarınız arasında engellilerin olması gerekmez mi? Sizce bir engellinin problemini çözmek için, engelli olmak gerekli değil mi? Sorunları hakkında bir engelliyle konuşmak gerekli. 

2010 yılında "evet" çıkan referandum sonucuna dayanarak, engelliye pozitif ayrımcılık denildi, sizce bu ayrımcılık sözü doğru muydu? Çünkü biz ayrımcılığı değil, toplum tarafından kanıtsanmayı istiyoruz.

Abdullah Ünal (36) İstanbul"

Gönderdiğim bu yazıyı boş verin, engelliler hakkında hiç konuşulmadı. İmkanım olsa bu kanalların hiç birini bu programların hiçbirini takip etmem. Ben bu programla ilgili tüm her şeyi bilgisayarımdan ve internet adreslerimden sildim. İki saat program yapın, beş kadın program boyunca sohbet edin, hadi Şirin Payzın reyting uğruna tüm programı kadına şiddet üzerine kurdu, koskoca bakanında aklına gelmedi engelliler hakkında konuşmak. İki saat boyunca kadına karşı şiddet konuşuldu, başkada bir şey konuşulmadı.

Sonuç olarak ta; kadına karşı şiddette çözdükleri somut bir şey yok, sadece konuştular. Koskoca beş kadın toplandı Cnnturk’te Altın günü yapıp dağıldılar. Yazık herkese yazık, işte bu yüzden siyasetten iğreniyorum. Bilseydim böyle yapacaklarını cd koyar çizgi film seyrederdim.

Bundan sonra Şirin Payzın'a ve Fatma Şahin'e ben nasıl güveneyim, bilmiyorum. Ağızylarıyla kuş tutsalar yalan olmaz mı?

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..