Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '10

 
Kategori
Güncel
 

Recep'i düşerken, Kemal'i uçarken gördüm...

Recep'i düşerken, Kemal'i uçarken gördüm...
 

Gazete Vatan


Düş gördüm, düşüm'ü hayır'a yordum...

Recep'i düşerken, Kemal'i uçarken gördüm...

(Pazarören )

***

Kayseri'nin Tomarza ilçesinin Dadaloğlu Beldesinde Geleneksel Dadaloğlu Şenlikleri yapıldı...

Dadaloğlu, Avşar Türklerinden ve Osmanlı'ya karşı başkaldırının gür sesiydi...

Haksızlığa karşı koyuşun, güçsüzün yanında oluşun ,sazlı sözlü savaşcısıydı...

Türk Halk şiirinin de, son yüzyıllardaki en güçlü temsilcisiydi...

Kayseriye ikinci Devlet Üniversitesi yapılması düşünüldüğünde isim olarak aklıma ilk olarak "Dadaloğlu Üniversitesi" gelmişti. Abdullah Gül Üniversitesi adına ise sıcak bakmadığımı nedenleriyle birlikte daha önceki yazılarım da belirtmiştim....

CHP, Genel Başkanı'nın bu şenliğe katılmasına bir Avşar olarak çok sevindim...

Ülkemizin kültürel değerlerine, katılarak destek vermesi ve yaptığı konuşmalarda birlik beraberlik mesajı vermesi çok önemliydi...

Dadaloğlu'nun yaşadığı dönemde, Osmanlı hep ezendi... Türkleri ,Türkmenleri yok sayan bir anlayıştaydı... Türk ve Türkmen kıyımlarını yapan yaptırandı...

Şimdi bakıyoruz, AKP iktidarı, Osmanlı düşüncesini canlı tutmaya çalışıyor. İç ve dış siyasette bu anlayışı kullanacağının işaretlerini veriyor...

Osmanlı sevabıyla daha çok günahıyla tarih sayfalarında kalmıştır...

Cumhuriyetimiz ,Osmanlı'nın tarih sahnesinden silinişinin bir sonucudur.

Dadaloğlu'nun Aşireti Avşarlar başta olmak üzre Türkler, Türkmenler, Atatürk ve Cumhuriyet sayesinde, çağdaş onurlu bir kimlik kazanmışlardır...

Yazımın başında, Pazarören (Eski Köy Enstitüsü... Benim de mezun olduğum Öğretmen Okulu ) Pankartı, bir doğaçlamanın ürünü olarak, Dadaloğlu'nun başkaldırı anlayışla çok iyi örtüştüğü için için yazımın başına aldım...

Düş görmeye, düşümüzü de hayır'a yormaya devam edelim...

Düşümüzün gerçekleşmesi için de, biraz çalışalım derim...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..