Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '10

 
Kategori
Dünya
 

Referandum niçin dış basında bu kadar ilgi gördü

Referandum niçin dış basında bu kadar ilgi gördü
 

Dünya 26 maddelik anayasa değişiklik referandumunu ne kadar önemsediğini ortaya koydu;

Dünyanın önde gelen saygın gazeteleri Türkiye’deki referandum sonuçlarını baş sayfalardan haber olarak verdiler ve arkasından makaleler içinde sayfalar dolusu yorumlar geldi.

Türkiye'de referandum üzerine yapılan oylama, sanki genel seçim imiş gibi, önce Amerika Başkanı Obama, Başbakan Erdoğan’ı telefonla arayarak, başarısını kutladı.

Referandum sonuçları hakkında kısa alıntıların özü şöyle:

“ Sonuçlar, Erdoğan’a halkın güveninin devam ettiğini gösteriyor…

Kuşkucular hala, iktidarın İran’a, Suriye’ye, Irak’a yaklaşımında ihtiyatlı...

Yargıdaki militan laiklerin önü kesiliyor.

Bundan sonra yargı, demokrasinin evrensel kurallarına göre işleyecek…

Laiklik ile dine dayalı sistem arasındaki bulanık çizgi, Erdoğan’ın din düşüncesine dayalı partisi lehine kayıyor…

Çoğunluk değişim istediğini göstermiş oldu ve 1982 Anayasasının değişmesi yönünde tercih kullandı.

Bu referandum sanki sembolik bir seçimdi.” council on foreign relation.

“İran Türkiye’nin iktidar partisine 25 milyon dolar bağışta bulunuyor” başlıklı Telegraph gazetesinde bir haber yayımlandı. Bu habere, Ak Parti’den yalanlayan bir açıklama geldi. Hürriyet.

Yorumların bir kısmı, Türkiye Cumhuriyeti’nin temeli olan Atatürkçü laik anlayışın garantisi olarak görülen yüksek yargının değişeceği yönünde.

%58 ve % 42 oranlarının Türkiye’de yeni bir kutuplaşmayı oluşturabileceği şeklinde yorumlar da var.

Başta ABD, İsrail ve Avrupa Birliği olmak üzere, Türkiye’nin dış politikalarındaki ilişkileri yeniden gündeme taşınacağından dış basının ilgisi Türkiye üzerine yoğunlaştı.

Ayrıca, iç gündem; başkanlık sistemi, yaklaşan seçimler, Anayasanın diğer maddelerinin değiştirilmesi gibi konular üzerine yoğunlaşacağa benziyor. Hüseyin Seyfi.

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..