Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '10

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Referandumda hayır diyorum çünkü!

Referandumda hayır diyorum çünkü!
 

Çok acayip ince iş!

Öncelikle her yerde "evet" afişlerini aklımın ucundan dahi geçmeyecek yerlerde bile görmek beni ciddi rahatsız ediyor, dersem abartmış sayılmam. Sokakta yürümeye korkar hale geldim. Önüne gelen elime bir "evet" broşürü tutuşturuyor. Posta kutum evet broşürlerinden kapağı açılmaz halde. Kesinlikle sinir olmaya başladım. Evimde rahat huzur içinde oturamıyorum. Volümü yüksek bir megafondan her saat başı, kilise çanı gibi çığlık çığlığa bir ses…

"Evet" derseniz karlı çıkarsınız!

Sizi filanca mahallemizde ki iftar yemeğine ailece bekliyoruz!

Öteki tarafta, başbakan "evet" oyu vermezseniz, bertaraf olursun haaaaaa…. tehditleri savuruyor.

Hem nalına hem mıhına!

Bu kadar rahatsız edici baskı dünyanın hiç bir medeni ülkesinde görülmemiştir. Yüce divanda yargılanma korkusu bu kadar mı baskın tezini destekliyor?

Diğer önemli neden ise 12 Eylül faillerinin yargılanacağına bir türlü aklım basmıyor. AKP bu konuda da samimi değildir. Hukukçular isyanda. Üzerinden otuz yıl geçmiş. Zaman aşımına uğramış. Faillerin birçoğu ölmüş. Gerçi bu yargılama meselesine çocuklar bile inanmazken ben niye inanayım?

Kenan Evren’i köşkte ağırlayıp, ardından dün dündür bu bugün bugündür denilecek herhalde!

Neden TSK iç hizmet kanunu’ nun 35. maddesinin değiştirilmesine yanaşmadılar? Yanaşmama nedenleri kendi sivil diktasını perçinlemek isteğidir. İktidar partisi ve bu partinin başkanı, milletvekilleri, vatandaşı aptal yerine koymayı çok acayip ince iş gibi görüyor...

Göle maya ya, tutarsa misali!

Ben bir vatandaş olarak “aptal” muamelesi görmeyi içime sindiremiyorum. "Evet, " oyu vermem demek aptal yerine konduğumu kendi imzamla onaylamam demektir.

12 Eylül failleri, hazırladıkları anayasayı, yine aynı baskıcı yöntemlerle zorla, halka onaylattırdılar. Geçmişte generallerin yaptıkları baskıcı yöntemlerin, şimdi ki ile arasında bir fark yok. Tarih yine tekrarlanıyor.

****

Yapılan anketler evet oranının yüksek olduğundan bahsediyor, şaşırdım dersem yalan olur. Tahmini hiç zor değil.

***

Bir kamu çalışanı olarak inanmadığım en önemli madde…

Çalışanların hak arama yolları açılacak mı?

Kesinlikle Hayır…

Sendikal örgütlenme özgürlüğü önündeki engelleri kaldırmayan AKP memurlara grev hakkı vermediği gibi “Uzlaştırma Kurulu”na mahkûm etmektir. Bu Anayasa değişikliği çalışanların hak arama yollarını açmayacaktır. Açılacak merak etmeyin demek yine vatandaşı özellikle memur ve işçiyi aptal yerine koymaktır.

Tekel işçilerinin grevinde yapılan baskıları unutmadık, unutmayacağız...

G.Kasalar

 
Toplam blog
: 30
: 4303
Kayıt tarihi
: 26.08.10
 
 

Bazen hüzünlü, bazen sinirli, çoğu zaman keyifli olmayı severim. Aşk meşk, masallarına inanmamayı, r..