- Kategori
- Gündelik Yaşam
Reklamın (olumlu ve olumsuz) etkisi
Reklam pazarlamanın ana faktörüdür.
Ürün tasarımı, üretimi kadar satışı için pazarlama faaliyetleri de önemlidir ve firma bütçesine göre reklam pazarlamanın en önemli faktörüdür. Ürün sahibi firma için reklam olmazsa olmazdır, etkisi reklamın tasarım gücüne göredir.
Ancak görsel medyada tüketiciyi tahrik eden reklamların farklı bir boyutu daha var ki o da alım gücü olmayanlarda yarattığı eziklik ve nefret duygusudur.
Ne yazık ki reklamın toplumsal yapıya olumsuz etkisini düşünen yok gibi çünkü olumsuz sonuçlar için ya reklam verenin sosyal proje uygulaması veya devletin reklamların olumsuz etkilerine karşılık önlem alması gerekir.
Mevcut şartlarda alım gücü olmayanlardan duygularını kontrol edemeyenlerin tepki refleksleri hangi kategoride değerlendirilebilir...
Bir çocuğun duygularına hitap eden bir reklamı ve reklam ürününü çocuğuna alamayan ebeveyni düşünün, ebeveynin ezikliğini ve çocuğun alım gücü olanlara karşı nefret duygusu üremesini engellemek mümkün mü?
Ürün satışı için reklam olmazsa olmazdır ancak reklamın olumsuz duygulara alt yapı oluşturduğu, bu durumu kimsenin umursamadığı ve sosyal olumsuzlukların en önemli nedenlerinden biri olduğu da inkar edilebilir mi?